بلاگ

پلاگینهای پارامتریک

پلاگینهای پارامتریک

نویسنده: حانیه غلامی   |   دسته بندی: نرم افزارهای شبیه سازی انرژی   |   تاریخ انتشار: 17 آذر 1397

١٠ پلاگین پارامتریک که هر معمار باید بداند...
١-گرس هاپر (grasshopper) که یک برنامه پارامتریک گرافیکی است که با نرم افزار راینو کار می کند، به معمار در طراحی و خلق و تولید فرم های پارامتریک پیچیده کمک می کند و فرم به راحتی می تواند با تغییر پارامترها تغییر کند. برای کار با این پلاگین نیاز به اطلاعات قبلی برنامه نویسی نیست.
٢-لیدی باگ(lady bug) پلاگین پارامتریک آنالیز محیطی است که با نرم افزار راینو کار می کند. این نرم افزار فایل های استاندارد انرژی پلاس، رادیانس، دی سیم را وارد می کند. طیف گسترده ای از نمودارهای گرافیکی دو بعدی و سه بعدی را ایجاد می کند که طراح برای ایجاد فرم بنا می تواند از آن ها استفاده کند.
٣-هانی بی(Honey bee) پلاگین پارامتریک آنالیز محیطی برای گرس هاپر است که گرس هاپر را به انرژی پلاس، رادیانس، دی سیم و اپن استودیو برای محاسبه نور روز و انرژی مصرفی بنا وصل می کند.
٤-گکو (Geco) این پلاگین با نرم افزارهای دیگری مانند اکوتکت می تواند در خروج و ورود فایل و تحلیل همکاری و تعامل کند. این پلاگین امکان مشاهده بصری تحلیل اکوتکت را فراهم می کند و به طراح در طراحی یک بنای سبز پارامتریک کمک می کند
٥-هلیوتراپ سولار (Helio trope solar) این پلاگین آنالیز محیطی گرس هاپر بر اساس مکان دینامیک خورشید و محاسبه ظهور خورشید در زمان و روز خاصی، هندسه را تغییر می دهد. این اطلاعات را برای محاسبه و ارائه اجزا متنوعی برای تغییر پارامتریک طراحی استفاده می کند. این پلاگین برای طراحی آگاهانه خورشیدی و کم کردن طراحی سایه اندازها استفاده می شود.
٦-هامینگ برد(Humming bird) این پلاگین آنالیز سازه ای گرس هاپر، قابلیت و توانایی گرس هاپر را با اضافه کردن مجموعه ای از اجزا که در تبدیل و ایجاد فایل های نرم افزار رویت کمک می کند، افزایش داده است. به عبارت بهتر، گردشی دو طرفه بین یک نرم افزار بیم مانند رویت و راینو ایجاد کرده و ضمن حذف نیاز برای ایجاد اشیا مرجع در تجسم بهتر و تجزیه و تحلیل اجزای ساختاری کمک می کند.
٧-مانتیس(Mantis) این پلاگین بصورت مستقیم بین راینو و Mathematicaرابطه ایجاد می کند. Mathematica یک ابزار قوی برای محاسبات فنی است که ریاضی دان ها، مهندسان و تحلیلگران از آن استفاده می کنند و بعنوان بهترین نرم افزار جهان برای محاسبات است.
٨-کانگرو(Kangaroo) مهندسان از این پلاگین آنالیز سازه ای، برای شبیه سازی واقعی و تعاملی، تولید فرم بهینه سازی و آنالیز سازه ای اجزای ساختاری استفاده می کنند.
٩- کارامبا (Karamba) این پلاگین آنالیز سازه ای افق جدیدی در زمینه مهندسی سازه گشوده است و ترکیب کردن فرم های پیچیده پارامتریک، محاسبه بار، آنالیز المان محدود را بسیار ساده کرده است.
١٠-بول انت (Bull ant) این پلاگین برای معماران و مهندسان است که از ویژگی های این پلاگین مجموعه ای از دستورات ریلکس کردن مش و اتوماسیون در تقارن، موزائیک کاری، تجزیه و تحلیل ساختاری(مدل سازی و طراحی) و نقشه برداری گنبد و پردازش شبکه مش است.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.arch2o.com/10-parametric-plugins-every-architect-should-know/

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه شما

برای ثبت دیدگاه لطفا وارد وبسایت شوید.