بلاگ

سیستم مستقل، پکیج تولید آبگرم (بخش اول)

سیستم مستقل، پکیج تولید آبگرم (بخش اول)

نویسنده: حامد مصلحی   |   دسته بندی: سیستم تهویه مطبوع   |   تاریخ انتشار: 12 آذر 1400

پکیج های تولید آبگرم

به طور کلی پکیج دیواری و زمینی دستگاهی است که (به جای موتورخانه مرکزی) قادر به تأمین همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم سیستم گرمایش برای هریک از واحدهای آپارتمان (یا ویلاها) به صورت مستقل بوده و به راحتی به جای یک کابینت دیواری یا زمینی نصب می‌گردد. علاوه بر بازدهی انرژی بالاتر و مصرف سوخت کمتر (نسبت به موتور خانه مرکزی) باعث حذف لوله‌کشی‌های گسترده در ساختمان و نیز مستقل شدن هر یک از واحدها از نظر گرمایش و تأمین آب گرم مصرفی می‌گردد.

پكيج‌های گرمایشی از نظر نحوه قرار گرفتن و نصب به دو نوع پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم می‌شوند. پکيج‌های شوفاژ گازوئیل سوز و دوگانه سوز که از نوع پکیج‌های گرمایشی زمینی می‌باشند عمدتاً در ویلاها و ساختمانهای یک طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پکیج های تولید آبگرم گاز سوز از لحاظ خروج دود

در سیستم احتراق باز معمولی اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط نصب تامین شده و محصولات احتراق به شیوه مکش طبیعی به خارج از محیط نصب هدایت می‌شوند. در این دسته اتصال به دودکش ساختمانی استاندارد برای خروج کامل محصولات احتراق از محیط و حفظ ایمنی الزامی است.

در سیستم احتراق باز فن‌دار اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط نصب تامین می‌شود و محصولات احتراق با استفاده از فن و به شیوه اجباری، از طریق دودکش مخصوص، به خارج محیط نصب هدایت می‌شود. استفاده از دودکش استاندارد مخصوص دستگاه‌های فن‌دار در این نوع سیستم احتراق الزامی است.

درسیستم احتراق بسته (روم‌سیلد) اکسیژن مورد نیاز دستگاه به وسیله دودکش دوجداره از خارج محیط نصب (هوای آزاد) تامین و محصولات احتراق با استفاده از فن به بیرون هدایت می‌شوند. اتصال دستگاه به دودکش دوجداره استاندارد در این سیستم احتراق الزامی است.

انواع پکیج های تولید آبگرم از نظر نوع سوخت مصرفی

  -  پکیج گازسوز (دیواری و زمینی)

  -  پکیج گازوئیل سوز (زمینی با قابلیت نصب در موتورخانه یا انباری خارج از واحد مسکونی)

  -  پکیج دوگانه سوز (زمینی با قابلیت نصب در موتور خانه یا انباری خارج از واحد مسکونی)

  -  پکيج برقی (دیواری و زمینی)

برچسب ها

  • پکیج آب گرم
  • شوفاژ
  • دیگ آب گرم
  • بویلر

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه شما

برای ثبت دیدگاه لطفا وارد وبسایت شوید.