بهناز رمضانی
بهناز رمضانی

تعیین نوع کاربری در activity

سلام یک سوال مبتدی داشتم قسمت activity برای تعیین نوع کاربری دچار مشکل شدم  تمام موارد و ترجمه کردم زیر شاخه های دو گزینه به کارم نزدیکتر بود کاربری من تجاری هست در واقع پاساژ که بیشتر فضاها مغازه هست در کنارشان فضای بازی کودک کافی شاپ سرویس بهداشتی پارکینگ و فضاهای این چنین هم دارد   day center     و    retail and finacial  اگر نظر شما را هم در این مورد داشته باشم ممنون میشم با تشکر.

 پاسخ 

سلام

برای اکتیویتی که در مورد مغازه های کوچک یا پاساژ هست میتونید از retail and financial استفاده کنید. برخی از فضاهای دیگه مثل کافی شاپ و ... میتونید از دسته بندی های مشابه استفاده کنید. اما پس از تعریف اینو یادتون باشه که بعضی از  دیفالت ها رو تغییر بدین و یکسان باشه. مثل ست پوینت، سیستم سرمایش و گرمایش و ..... چون مثلا برنامه سیستم سرمایش و گرمایش یکیه

لازم نیست خیلی ریز تو فضا ها روی هر کاربری خاص قرار بدین. چون بعدا امکان تعریف یک چیز کلی در بیلدینگ نیست تا به همه زون ها تعریف بشه

سلام...ببخشید برای تعیین کاربری در یک اپارتمان مسکونی کدوم تمپلیت بهتره ؟ وسوال دیگه م این بود چجوری میتونم هم گرمایش از کف انتخاب کنم و هم برای سرمایش اسپلیت؟ چون گرمایش از کف رو دیدم که داره ولی به همراه تهویه طبیعی بودش چجوری میشه تغییر داد؟

سلام

کلا در حالت simple hvac باید راندمان یا ضریب عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش رو در تب اچوک تعریف کنید. برای گرمایش از کف ضریب عملکرد بسته به نوع پکیج یا دیگ از 0.7 تا 0.9 هست همچنین برای سرمایش که کولر گازی هست با توجه به کاتالوگ بین 1.8 تا 2.5 هست.

برای اپارتمان مسکونی میتونید هم میتونید یا تک تک فضاها رو مطابق شکل زیر روی کاربری مخصوص خود قرار بدین یا کلا روی گزینه  قرار بدین که البته دقت کمتری داره.