سجاد رضائی نسب
سجاد رضائی نسب

برنامه زمانی و DHW در تب activity

در تب activity ما در قسمت  occupancy  حضور افراد و برنامه زمانی آن را وارد می کنیم. و در تب متابولیک نوع فعالیت انها را مشخص می کنیم. آیا برنامه زمانی وارد شده فقط مربوط به حضور افراد است یا مربوط به تجهیزاتی مثل کامپیوتر،  یخچال، چراغ گاز، هود و غیره هم می شود؟ این موضوع در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد.

و سئوال دیگر اینکه آیا در نظر گرفتن آبگرم مصرفی در فضاهایی مثل اتاق خواب و هال و راه پله و غیره بی معنی است؟ و فقط در دستشویی و حمام باید بر اساس مساحت خودشان (مساحت دستشویی و حمام ) محاسبه شود.؟ 

 پاسخ 

برنامه زمانی هر کدوم از مواردی که گفتید به تفکیک قابل تعریف بوده و دارای برنامه اختصاصی هستند. برنامه تجهیزات با برنامه حضور افراد متفاوته

اب گرم مصرفی هم فقط در فضاهایی که مصرف اب گرم دارند باید وارد کنید. البته تاثیری در بارهای داخلی نداره و فقط برای محاسبه انرژی مصرفی اب گرم کن استفاده میشه

مصرف اب گرم در روز هم بر اساس تعداد نفر یا تجهیز (دست شور، ماشین لباس شویی، سینک و ... ) قابل محاسبه است.

متاسفانه در نرم افزار من در قسمت تجهیزات، schedule دیده نمیشه!

شما تنظیمات نرم افزار رو دستکاری کردید. لطفا تنظیمات زیر رو اعمال کنید. در حال حاضر تجهیزات و روشنایی در مدل شما با برنامه زمانی افراد کار میکنه.


خیلی ممنونم آقای مهندس. یه سئوال دیگه هم داشتم آیا باید فضای داکت های تهویه  را در سرویس بهداشتی و آشپزخانه  یک آپارتمان مدل کرد؟ منظور داکت هایی هست که خروجی فن هود یا توالت و حمام بهش وصل میشه(mechanical ventilation). یعنی باید بیام یک داکت بصورت آن کاندیشن در داخل فضای مثلا دستشویی بکشم بعد روی دیوارش یه ونت بزارم بعد نوع فن رو extract انتخاب کنم؟ یا به روشی دیگر باید عمل کنم؟

این روشی که گفتین درسته اما سخته و پیچیده تر ازن این حالتی هست که گفتین. شما بهتره فقط داکت ها رو بکشید و بصورت آن کاندیشن  تعریف کنید. اما برای دستشویی و ... فن از مدل extract  انتخاب کنید.

برای جابجایی هوا از یک زون به زون دیگه باید از Interzone Airflow استفاده کنید وی باید دبی هوای هر فن رو داشته باشید.

https://designbuilder.co.uk/helpv6.0/Content/InterzoneAirflow.htm