هستی مصنّعی
هستی مصنّعی

کل میزان مصرف انرژی در ساختمان

با سلام و خسته نباشید

-در نتایج شبیه سازی، میزان مصرف انرژی اجزای ساختمان به صورت جداگانه محاسبه می شه، اگر بخوام میزان مصرف انرژی در یک ساختمان رو به طور کلی به دست بیارم آیا راهکاری وجود داره؟

-در بخش Fabric and Ventilation نتایج شبیه سازی، منظور از External Air و Internal Natural Ventilation چیه؟ و آیا این آیتم ها در تحلیل میزان مصرف انرژی در ساختمان تاثیرگذارند؟


 پاسخ 

میزان مصرف انرژی قسمت های مختلف اعم از روشنایی، تجهیزات الکتریکی، سیستم سرمایش و گرمایش و ... در قسمت fuel breakdown قابل استخراج هست. 

در نمودار Fabric and Ventilation ، منظور از External Air ، انتقال حرارت ناشی از تهویه طبیعی خارجی (ورود هوا از محیط بیرون به د اخل ساختمان) و منظور از Internal Natural Ventilation ، انتقال حرارت ناشی از تهویه و گردش هوا داخلی ساختمان بین فضاها می باشد.

ممنون از راهنماییتون 

چون ساختمون مربوط به دوره قاجاره و سیستم سرمایش و گرمایش نداره همه گزینه ها خاموشه و نتیجه ای در بخش Fuel Breakdown ارائه نمیده اما در بخش orientation وقتی جهت چرخش ساختمان رو نسبت به شمال وارد میکنم، یه خروجی به اسم Total Energy Consumption  میده، این نتیجه میتونه مبنای میزان مصرف انرژی در کل ساختمان باشه ؟ 

من واقعا نمیدونم چرا وقتی همه سیستم ها خاموشه هنوز مدل شما  Total Energy Consumption  داره! 

به نظرم شما باید سیستم سرمایش و گرمایش رو روشن کنی تا بار ساختمان رو نشون بده. در جهات مختلف باید مجموع بار سرمایش و گرمایش رو مقایسه کنی

هر چند ساختمان سیستم نداره، ولی مقایسه بار میتونه به شما کمک کنه