sepinud
sepinud

دمای داخل ساختمان

 سلام آقای مهندس  

وقت شما بخیر 

بابت آموزشهای خوب شما متشکرم 

من دو سوال دارم که سوال اول مربوط به مدتی پیش هست که شما ندیده بودید و مربوط به شبیه سازی انرژی برای یک سال که در حالتی که از تهویه استفاده شد و حالت بدون تهویه آنالیز انجام شد اما دمای داخل بنظرم درست نیست. 

برای داشتن دمای ثابت در فضای داخل ساختمان در سربرگ اکتیویتی ست پوینت سرمایش را روی 25 و در سربرگ اچوک سیستم سرمایش اسپلیت  با cop   1.8  ، فایل آب و هوایی هم دقیقا مشابه آموزش در سیستم و نرم افزار  اضافه شده (و اطلاعات مربوط به دمای خارج درست گزارش میشود ).  اما  در نتایج نهایی(یک سال ) در روزهای زیادی دمای هوا ی داخل  از 25 بالاتر رفته .(برنامه زمانی باز شوها تمام سال ببسته و سیستم تمام سال روشن است .) 

 برای  حفظ دمای داخل در محدوده آسایش باید چه تنظیماتی انجام شود ؟

سوال دوم :

بعد از آنالیزهای مکرر برای ساختمان با تهویه و بدون تهویه الان سیستم با همان تنظیمات  آنالیز نمیگیرد و خطا می دهد برای رفع مشکل بازه زمانی را به یک ماه کاهش دادم و نتیجه داد و این بار  دمای داخل را 25 درجه نمایش داد . اما مشکل اینجاست که  هر بار باید بازه زمانی را کوتاه تر کنم !   حتی در بازه 10 روزه  بعد از صرف وقت زیاد برای محاسبات دوباره  خطای قبلی را می دهد . تصویر یکی از خطا ها ارسال شد . برای حل این مشکل باید چکار کرد؟

 سپاسگزارم 

@حامد_مصلحی 

دانلود پیوست
 پاسخ 

سلام

برای اینکه دمای ماهانه یا سلانه ساختمان دقیقا روی ست پوینت ها باشد شروط زیر باید رعایت شود:

1- تیک سیستم سرمایش در تمام فضاها فعال باشد.

2-برنامه زمانی تمامی فضاها 24 ساعته روشن باشد.

در صورتی که یک فضا ان کاندیشن باشد یا یک فضا برنامه زمانی متفاوتی داشته باشد، مطمئنا نتایج سالانه یا ماهانه برای کل ساختمان متفاوت خواهد بود.

در مورد سوال دو باید عکس ارورهای sever رو داخل همین متن پیست کنین تا پاسخ بدم.

سلام استاد ، وقت شما بخیر 

متشکرم 

همه فضاها رو دوباره از نظر روشن بودن سیستم و تهویه بررسی میکنم ،  شاید ارور برطرف شود .  

 دمای نشان داده شده در نمودار  شامل دمای فضاهای آن کاندیشن و کویتی  هم هست ؟