Mobina Baradaran
Mobina Baradaran

تعیین دیوار داخلی و خاجی

سلام. من برای تعیین دیوارهای داخلی و خارجی به مشکل خوردم. با اینکه از فرمان intersectmass برای brep استفاده می کنم اما تغییری در دیوارهای داخل و خارجم حاصل نمیشه(دیواری که هم داخلی هست هم خارجی فقط داخلی نشان داده میشه). هیچ اروری هم ندارم و مطابق فیل های آموزشی پیش رفتم(جلسه دوم هانی بی). مشکل کار کجاست؟

 پاسخ 

پلاگین ها رو اپدیت کنید .. روش اپدیت کردن : 

به طور کلی می توانید فایل های مربوط به هانی بی و لیدی باگ را از سایت food4rhino.com با درست کردن یک اکانت، دانلود کنید و پس از پاک کردن فایل های قدیمی هانی بی لیدی باگ به صورت دستی از فولدر user objects از قسمت files > special folders گرس هاپر، بر روی کنوس درگ کنید و با یکبار ریست کردن راینو اپدیت می شوند.


راه ساده تر این است که در هانی بی در تب 12 و لیدی باگ در تب 6 این دو کامپوننت مربوط به اپدیت کردن پلاگین ها را بر روی کنوس انداخته، و به ورودی پایین تاگل ترو داد و به صورت اتومات در صورت متصل بودن به اینترنت اپدیت میکند.


نکته بعدی، مواقعی که میخواهید یک فایل قدیمی را اپدیت کنید، کافی هست از تب یک لیدی باگ کامپوننت Ladybug_Updatefile را بر روی کنوس انداخته، و ورودی آن را تاگل ترو کنید تا تمامی کامپوننت های آن فایل را نسبت به آخرین ورژن پلاگین های نصب شده، آپدیت کند 


استاد موفق نشدم. روش اول هم اکانت ساختم اما اجازه ی دانلود فایل هارو بهم نمیده از سایتای دیگموفق نشدم. به جز این مسئله، تمرین هارو نمیتونم شروع کنم چون با اینکه preview فرمان premeterzon ام روشنه اما توی محیط راینو تقسیم بندی طبقات به زون های مرکزی رو نشون نمیده. طبق فیلم پیش میرم اما بعضی وقت هت ارورهایی دارم که واقعا توجیخی ندارن. 

از این قسمت تمامی کامپوننت های هانی بی و لیدی باگ رو پاک کنید .. 

File > Special Folders > User object folder 

 و بعدش فایل های زیر رو درگ کنید روی کنوس گرس هاپر .. 

ladybug0067honeybee0064.zip