فاطمه
فاطمه

تعریف جدارهای ساختمان

@حامد مصلحی  درود و سپاس از وقتی که می گذارید

ساختمونی که من طراحی میکنم نمای خارجی ساختمان در ضلع غربی سنگ می باشد که ضخامت و نوع سنگ در قسمت های مختلف متفاوت می باشد در تعریف جدار خارجی لایه بیرونی رو به چه شکلی باید تعریف کنم ؟ ویک سوال دیگه برای سقف کاذب که لوله های تاسیسات کارگذاشته شده است لایه های جدار به چه صورت تعریف میشه ؟

 پاسخ 

سلام

شما میتونین روی دیوارهای مختلف کلیک کنین و هر تمپلیتی که مناسب میدونین با توجه به  دیتیل جدا وارد کنین. اما اگر در یک دیوار نما مختلفه میتونین ار اون صرف نظر کنین یاب رای دقت بیشتر با ابزار Subsurface میتونین یک جنس مجزا رو روی هر قسمتی بکشید.

سقف کاذب رو هم میتونین به عنوان لایه هوا در جنس سقف ببینین و هم اگر ضخامت سقف کاذب خیلی زیاده به عنوان یک بلاک ان کاندیشن بکشید و مطابق واقعیت متریال بدین.

@حامد مصلحی 

ببینید نما به این صورت هست که کامپوزیت کار شده و روی کامپوزیت 5 سانت سنگ ولی کامپوزیت در قسمت های مختلف فرق میکنه مثلا یک قسمت نما 5 سانت کامپوزیت هست و 5 سانت سنگ کار شده از یک جنس مثلا سنگ گرانیت و یک قسمت دیگه 10 سانت کامپوزیت هست و 5 سانت سنگ از جنس دیگه مثلا سنگ سفید تراورتن 

در خصوص سقف کاذب هم فاصلش تا بتن 40 سانت هست یعنی ابتدا 40سانت رو لایه هوا بگیرم بعد متریال سقف کاذب  رو به عنوان لایه بعدی وارد کنم ؟

اره 40 سانت رو لایه هوا در نظر بگیرید در تعریف کانستراکشن

برای نما هم که توضیح دادم.

@حامد مصلحی 
درود وقت بخیر
در خصوص راه پله های اضطراری درون ساختمان من به صورت یک زون مجزا آن کاندیشن در نظرگرفتم حالا برای وارد کردن متریال باتوجه به اینکه یک قسمت راه پله باز هست و دیوار نیست من میتونم ضخامت روصفر درنظر بگیریم درکانسترکشن؟

سوال بعدی اینکه،در خصوص سقف کاذب هم که فرمودین لایه هوادرنظربگیرم باتوجه به کم بودن ضخامت سقف کاذب دیگه نیازی به وارد کردن متریال سقف کاذب به عنوان لایه بعدی نیست یعنی بعد مثلا۴٠سانت لایه هوا که سقف کاذب قرارگرفته نیازی نیست متریال سقف کاذب رو وارد کنیم همون ۴٠سانت لایه هوا به عنوان آخرین لایه کافیه؟

@خرقانی 

سلام

ضخامت صفر معنی نداره. باید اونجا رو با ابزار Hole، سوراخ کنین، در مورد سوال دوم، بعد وارد کردن 40 سانت ضخامت هوا، سقف کاذب رو هم بزنین. مثلا 2 سانت تایل گچ