علی ردایی
علی ردایی

میزان تراکم ساکنان در هر zone یک واحد مسکونی

با سلام 

قصد شبیه سازی یک آپارتمان مسکونی 7 طبقه داشتم . تعداد واحد های موجود در طبقات مختلف متغییر هستند ، برخی واحد ها دارای اتاق خواب مستر هستند و برخی هم خیر یا برخی واحد ها 2 خوابه هستند و برخی 3 خوابه و... (بطور کلی پلان تمامی طبقات تیپ و یکسان نیست) . در حال حاضر براساس این فرض که در هر واحد 3 نفر با ترکیب جنسیت مرد ، زن و کودک زندگی می کنند ، شبیه سازی در حال انجام هست . در رابطه با رویکرد مناسب برای تعریف تراکم ساکنان در هر واحد و زون های مختلف آن واحد :

- آیا در تمامی زون های تعریف شده باید این تعداد ساکن فرض شده برای هر واحد ، در محاسبات تراکم ساکنان اعمال بشه ؟ (بعنوان مثال در سرویس بهداشتی با مساحت 3 متر مربع ، عدد 1 بعنوان تراکم ساکنان وارد بشه)

در مورد برنامه زمانی ساکنان از برنامه پیشنهادی مبحث 19 استفاده شده 

- آیا این رویه تعریف تراکم و برنامه زمانی برای تمامی زون های هر واحد (اتاق خواب ،پذیرایی،آشپرخانه، حمام و سرویس بهداشتی) درست و نتایج حاصل از این فرضیات قابل قبول خواهند بود؟

 پاسخ 

سلام

متاسفانه مبحث 19 برنامه زمانبندی ریز برای هر فضا به تفکیک ارائه نداده و شما مبجور هستید تعداد افراد و برنامه زمانی رو یا خودتون وارد کنین یا از تمپلیت های استاندارد نرم افزار استفاده کنید.

ممنونم ، در رابطه با تراکم ساکنین با این اوصاف منطقی تر هست که در سطح building یک مقدار کلی براساس ساکنین و متراژ کل فضاهای کنترل شده وارد بشه؟

بله در سطح بیلدینگ وارد کنین.

اگر فضایی باشه که مقادیر بسیار متفاوتی داره مثل سینما و ...، اون فضا رو مجزا ادیت کنین.