هستی مصنّعی
هستی مصنّعی

درخواست معرفی نرم افزار معتبر تولید داده های اقلیمی

با سلام 

با توجه به اینکه اعتبار نرم افزار متونرم در تولید داده های اقلیمی در ایران به علت نداشتن ایستگاه در هر شهر مورد تردید است، راهنمایی می فرمایید که چطور میشه داده های ورودی نرم افزار دیزاین بیلدر را به روش مطمئن تری به دست آورد؟ 

 پاسخ 

استفاده از فایل آب و هوایی معتبر یکی از مهمترین دغدغه های شبیه سازی انرژی هست. به همین منظور نرم افزار متونورم به دلیل قدیمی بودن کرک آن و همچنین  تعداد ایستگاه های کم هواشناسی، دقت آن به منظور تهیه فایل اب و هوایی برای بسیاری از شهرهای ایران بسیار کم و پرخطا می باشد. لذا پیشنهاد می گردد برای پروژه های حساس اجرایی و همچنین پژوهش ها آکادمیک از فایل های به روز و معتبر استفاده گردد. در صورت داشتن اطلاعات ساعتی یا سه ساعتی پارامترهای محیطی برای چند سال می توان با استفاده از روش های آماری این فایل را به فرمت های مختلف از جمله EPW تهیه نمود. این اطلاعات از برخی از سایت های هواشناسی (http://rp5.lt/Weather_in_Iran)، خودایستگاه های سینوپتیک و فرودگاه ها قابل دریافت می باشد. تهیه این فایل بر اساس روش های آماری بوده و با میانگین گیری ساده و ... قابل انجام نمی باشد. از اساتید این حوزه لاسکه فایل EPW برای 6 شهر ایران در سایت انرژی  تهیه نموده اند جناب آقای دکتر عبدالسلام ابراهیم پور می باشند. برای سفارش و تهیه معتبر این فایل ها می توانید با ما در تماس باشید.

با تشکر از پاسخ شما

درخواست دریافت داده های سینوپتیک از سازمان هواشناسی را در این سایت ثبت نموده ام. آیا شما مطلع هستید که داده های دریافتی از سازمان هواشناسی به همان صورت می تواند مورد استفاده قرار گیرد و یا به صورت خام بوده و باید باز هم مورد تحلیل قرار گیرد؟

نه بصورت خام اصلا مورد استفاده نخواهد بود. اگر شبیه سازی شما برای یک سال خاص باشد و اطلاعات دریافتی نیز بصورت ساعتی برای همان سال باشد میتونید خودتون با نرم افزار Element فایل اب و هوایی به فرمت EPW رو تهیه گنید. اما اگر به دنبال تهیه یک فایل اب و هوایی معتبر برای تمامی سال ها هستید و از طرفی اطلاعات دریافتی از سازمان اب و هواشناسی بصورت سه ساعتی و برای چند سال باشد، حتما باید تحلیل و با روش های آماری تهیه گردد.