matin kiani
matin kiani

(fanger(pmv-ppd

سلام و خسته نباشید

من نتایج دیزاین بیلدر را برای یک ایوان دارم مقایسه می کنم و چون فضای نیمه باز است هیچ نوع سیستم مکانیکی نداره . سئوالی که دارم اینه که چرا مثلا در خروجی های روزانه برای 5 روز از ماه march با اینکه operative temp در یک مدل بیشتر است ولی درصد نارضایتی کمتر است؟هر دو مدل برای 5 روز مشابه و در یک نوع اقلیم مقایسه شده اند.

و بدون داشتن سیستم مکانیکی ایا مقایسه ی شاخص های اسایش حرارتی صحیح است؟و در واقع برای فضایی که با هوای بیرون در ارتباط است. هدف بررسی تاثیر نوعی از سایه بان بر میزان آسایش حرارتی ایوانی است که در پشت ان قرار گرفته است.

ممنونم

 پاسخ 

شاخص های فنگر صرفا برای فضای داخلی که سیستم مکانیکی دارد کاربرد دارد نه موردی که شما دارید انالیز میکنید .. برای فضاهای نیمه باز میتونید از UTCI استفاده کنید 

ممنون از راهنمایی شما.

آیا این شاخص در نرم افزارها دیزاین بیلدر ارائه شده است؟یا اینکه باید نتایج دما رطوبت و سرعت باد را از دیزاین بیلدر بگیرم و از LADYBUG-outdoor thermal comfort استفاده کنم؟



فکر نمیکنم با دیزاین بیلدر امکان پذیر باشه چون این نرم افزار صرف با داخل ساختمان کار داره نه محیط های باز.. 

خیلی ممنون.

من با لیدی باگ و کامپوننت  outdoor comfort calculator که میخوام خروجی بگیرم وقتی analysis period بهش میدم که بتونم مثلا فقط برای 5 روز از یک ماه خروجی بگیرم این مشکل رو داره. و نمیتونم خروجی بگیرم.

ورودی های کامپوننت را از نرم افزار دیزاین بیلدر خروجی گرفتم و وارد کردم.

1. You have connected an analysisPeriod_ for input data that is not for a full year. 

 Your connected analysisPeriod_ will be ignored and the full stream of connected data will be run.