نیلوفر هاشمی
نیلوفر هاشمی

thermal comfort

با سلام و احترام

من یک مدل بسیار ساده به صورت یک مربع ساختم و در هر نما 40 درصد پنجره تعریف کردم. قصدم این هست که در شرایط کاملا طبیعی و بدون سیستم های مکانیکی وضعیت حرارتی را آنالیز کنم. با وجود اینکه انتظار میرود در تابستان شاخص pmv اعداد بالای صفر را نشان بدهد ولی در نهایت تعجب اعداد منفی 2 به پایین را نشان میدهد. این نتایج قطعا اشتباه هستند. ممنون میشم اگر که من را راهنمایی بفرمایید تا بتونم به نتایج قابل قبولی برسم.

با سپاس فراوان.

 پاسخ 

به تعریف اسایش حرارتی رجوع کنید.. 

خروجی operative temperature  رو ببینید که در چه بازه ای هست به عنوان مثال و اگر منطقی نیست تنظیمات مدل رو بازنگری کنید.. البته این موضوعی که میگید به نوع اقلیم هم بستگی داره 

سپاسگزارم. خروجی ها را چک کردم. نتایج رطوبت نسبی بسیار غیر منطقی هست. اقلیم مورد نظر شیراز است و با توجه به خشک بودن این اقلیم، و از طرفی با توجه به اینکه کلا هیچ سیستم مکانیکی تعریف نکردم، انتظار میرود که رطوبت نسبی فضاهای داخلی حدود 20 یا حداکثر 30 درصد باشه ولی نرم افزار اعدا 50 % به بالا را نشان میده. همچنین دمای هوای داخل را حدود 23 درجه سانتیگراد و تقریبا ثابت نشون میده در حالی که با این همه سطح پنجره بدون سایه بان چنین دمایی غیر منطقی هست. تنها تنظیماتی که در شبیه سازی لحاظ کرده ام برنامه زمان بندی افراد است که به صورت حضور دائم تعریف شده. ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید که تنظیمات را چطور به شرایط واقعی نزدیک کنم.

با سپاس فراوان.