مهتاب کوهی
مهتاب کوهی

فایل اقلیمی

سلام دوستان، فايل epw شهرها قديمي اگر اطلاعات آب و هوايي براي سال هاي جديد رو بخوايم بايد چطوربسازيم؟ مدلسازي با فايل قديمي مشكلي براي پژوهش ايجاد نميكنه؟ و اينكه اگر بخوايم با قبوض برق سال هاي اخير مقاييسه كنيم مشكل ايجاد ميشه؟

 پاسخ 

سلام. فایل اب و هوایی 6 شهر ایران توسط دکتر عبدالسلام ابراهیم پور تهیه شده و در دسترس هست. ولی از اطلاعات تا سال 2005 استفاده شده و مطمئنا برای زمان حال دارای خطای زیادی هست. دور روش برای تهیه فایل اب و هوایی هست.

1- روش اول: استفاده از نرم افزار متونورم

ولی چون تو ایران تعداد ایستگاه های هواشناسی کم هست و اساس کار این نرم افزار بر اساس میانیابی و دورن یابی اطلاعات ایستگاه های مجاور هست، دارای خطای زیادی هست.

2- استفاده از اطلاعات ثبت شده به روز

در این روش باید اطلاعات ساعتی یا سه ساعتی رو باید از ایستگاه های هواشناسی یا فرودگاه بخرید یا از برخی از سایت های آنلاین استخراج کنید. این اطلاعات باید با روشهای آماری تحلیل بشه و به عنوان مثال اطلاعات 5 سال جدید رو در قالب یک سال تهیه کنه و یک فایل قایل اطمینان و ولید بشه.

اگر برای یک سال خاص میخواین تا قبض ها رو مقایسه کنید باید اطلاعات همون سال رو با نرم افزار المنت در یک فایل اب و هوایی وارد کنید تا ذخیره بشه و قابل استفاده بشه.

سلام جناب مصلحی
اگر فایل آب و هوایی مشهد رو بخوام که اطلاعاتش مربوط به سال های اخیر باشه و ولید باشه، بجز ایستگاه های هواشناسی چجوری میتونم تهیه کنم؟ شما دسترسی به این فایل ندارید؟

خیلی ممنونم لطف کردید

سلام وقت بخیر، برای شبیه سازی در انرژی پلاس ار فایل آب و هوایی موجود در وب سایت انرژی پلاس استفاده کردم. اگر اطلاعات آب و هوایی واقعی برای سال های بین 2006 تا 2020 رو بخوام به جای فایل قبلی استفاده کنم ؛ آیا امکانش هست؟ اگر ممکن هست راهنمایی کنید چطور قابل دسترسی و تبدیل به فرمت نرم افزار هست؟ @حامد_مصلحی 

سلام

کافی هست فایل جدید رو از سایت زیر دانلود کنین و دستی وارد نرم افزار کنین.

https://climate.onebuilding.org/WMO_Region_2_Asia/IRN_Iran/index.html