کیانا حقیقت نژاد
کیانا حقیقت نژاد

دمای جداره ها

ما برای تحلیل سی اف دی یک فضا، به دمای جداره ها در ایام مختلف سال احتیاج داریم، این دما را از کجا به دست بیاریم؟

یک نمای خاصی طراحی شده و وقتی این نما دوم به صورت کانتکس بهش معرفی میشه یا هنگ میکنه یا یه مدت زمان خیلی طولانی رانش طول میکشه.

 پاسخ 

سلام

قصد استخراج دمای سطوح رو با چه نرم افزاری دارید؟

دیزاین بیلدر؟

هانی بی؟

با هر نرم افزاری که امکان پذیر باشه. با دیزاین بیلدر که نمیشه مدل کرد نمای مارو با هانی بی هم تحلیل انرژی انجام نشد هنگ کرد. نظر شما شما چیه؟ 

ما قصد به دست آوردن دمای جداره ها برای تحلیل سی اف دی برای آسایش یک فضا را داریم. که روی جداره ی آن بازشو و نما هم وجود دارد

خوب اگر با دیزاین بیلدر امکان مدل کردن نمای شما وجود نداره بهتره مدل هانی رو دی باگ کنید و روی اون متمرکز بشید.

اما در غیر این صورت میتونید هندسه رو وارد انسیس فلوئنت کنین، برای یک ساعت خاص دمای محیط و محل قرارگیری خورشدی رو وارد کنید تا بتونید دمای نمای منفصل از ساختمان رو محاسبه کنید و استفاده کنید.

در هر شبیه سازی CFD میتونید این کار رو برای هر ساعت انجام بدین.

فرضا ما 1000 مدل نما داریم برای سی اف دی و بهینه سازی. در این صورت هر 1000 هندسه را وارد انسیس میکنیم و دمای جداره ها که ناشی از خورشید و نوع نما و و دمای محیط است را اندازه میگیریم. سپس این دمای جداره ها را به عنوان ورودی به محیط جدید تحلی سی اف دی معرفی میکنیم. درست است؟

اگر بله. حدودا هر اندازه گیری چقدر زمان میبرد؟ آیا برای اندازه گیری دمای جداره ها در انسیس احتیاج به مش زنی هست؟ چه راه حلی پیشنهاد میکنید برای ساده سازی کار؟

اگر مدل طرح خیلی پیچیده باشه الگوریتم سنگین میشه .. باید ساده سازی کنید .. روش ساده سازی رو من تو یک مقاله ای که همین دیروز وارد فاز پابلیکشین شده، دو تا متد تولید کردم که میتونید ساده سازی کنید ولی بیشتر برای اهداف شبیه سازی انرژی به کار میره ولی میتونید برای دمای سطوح هم استفاده کنید .. به زودی تو کانال میزارم

بله

درست گفتید 

اما برای این تعداد حالت خیلی زمان بر و پیچیده و نشدنی میشه

شما یکبار کافیه مش زنی کنید و در هر حالت فقط دمای هوا و محل خورشید عوض میشه

اما بهتره مشکل هانی بی رو حل کنید. چون با یک ران، دمای ساعتی سطوح رو کامل میده.