زهره عرفان
زهره عرفان

نحوه ی تعیین برنامه ی زمان بندی ساعتی روزانه برای setpoint ها در سیستم مکانیکی در هانی بی چگونه است؟

سلام عرض شد وقتتون بخیر، سوالی داشتم در مورد اینکه چطور میتونم در هانی بی برنامه ساعتی مشخصی بهsetpoint ها بدم بطور مثال در کار من که شبیه سازی ساختمانی اداری است از ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر قرار است که setpoint ها روی 28درجه و 20درجه باشد و setback ها قرار است در باقی ساعات شبانه روز که کارمندها نیستند روی عدد 15 درجه و 32 درجه باشد. سوال من اینه که این برنامه رو چطور میتونم به setpoint ها بدم؟ چون الان که برنامه ندارن اعداد دمایی خیلی بی منطق و اشتباه در ساعات مختلف برقرار می شود. بطوریکه از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد که شرط دماییِ، دمای 20 درجه تمام میشود باید طبق  setpoint ها دمای 20 درجه دیگر برقرار نباشد و شرط دمایی setback ها برقرار شود و دمای اتاق روی حالت 15 درجه باشد ولی این اتفاق نیوفتاده (مطابق عکس زیر)

 پاسخ 

به همون کامپوننتی که برنامه زمانبندی میدید میتونید برنامه ست پوینت ها رو بدید برای سرمایش و گرمایش به صورت مجزا 

خیلی ممنون لطف کردید میشه راهنماییم کنید برنامه زمان بندی سرمایش و گرمایش رو چطوری بنویسم یا اگه عکس و تصویری از یه نمونه فایل نوشتاریش تو هانی بی دارید برام بفرستید هر چقدر تلاش کردم نتونستم برنامشو بنویسم چون تو فایلی که مینوشتم برای سرمایش اعداد 28 و 32 درجه تعیین شد و گرمایش 20 و 15 درجه اما در نتایج میدیدم که هم سرمایش و هم گرمایش بصورت یکسان نشان داده میشد یعنی یا هردو اعدادش 28 و 32 بود یا هردو 20 و 15 ، مطابق تصویر زیر، ممنون میشم راهنماییم کنید.

مطمئنید اسم برنامه زمانبندی این دو تا باهم متفاوت هست ؟ 

سلام و وقت بخیر بله درسته ایراد در یکی بودن اسم ها بود اما بعد از اصلاح و وارد کردن برنامه زمان بندی برای گرمایش و سرمایش، نتایج شبیه سازی باز هم اعداد متفاوت از برنامه زمان بندی را نشان می دهد ایراد از کجاست و چطور میتونم این مشکل را برطرف کنم؟ بطور مثال برای سرمایش اعداد 28 و 32 درجه تعیین شد و گرمایش 20 و 15 درجه اما در نتایج میدیدم که از ساعت 7  صبح تا 2  بعد از ظهر که شرط دما باید روی 28 درجه و باقی ساعات روی 32 درجه باشد این اتفاق نیوفتاده و حتی در نیمه شب به 24 درجه هم رسیده  (مطابق عکس زیر) 

خروجی ای که گرفتید مربوط به کدوم پارامتر هست ؟ 

سلام خروجی مربوط به zone mean Air Temperature است.

متوجه نمیشم الان خروجی که گرفتید درسته .. ست پوینت یعنی اینکه اگر دمای زون به اون عدد رسید سیستم سرمایش یا گرمایش شروع به کار کنه .. الان شما تو بازه ای که 28 درجه تعریف کردید همه ساعات زیر 28 درجه است.. اگر برعکس این بود اون موقع یکجایی مشکل میداشت ...یعنی دما زیر ست پوینت هست که حالا یا میتونه به واسطه طرح و جزییاتی که دادید باشه یا سیستم تو اون ساعات درست کار کرده ..


من متوجه اشتباهی الان نمیشم .. 

سلام عرض شد بله شما درست میفرمایید من اشتباه متوجه شده بودم