نیلوفر هاشمی
نیلوفر هاشمی

ظرفیت حرارتی

با سلام و احترام

من در تطابق نتایج شبیه سازی با مانیتوریگ واقعی که انجام داده بودم، به این مشکل برخورد کردم که نوسان دمای فضاهای داخلی در شبیه سازی بسیار بیشتر از واقعیت هست. برای همین یک سری حجم به عنوان مبلمان داخلی در فضاها قرار دادم و جنسشون را چوب انتخاب کردم. شرایط کمی بهتر شد. سوال من این هست که چه مصالحی میتونم برای این احجام انتخاب کنم که نوسان دمای داخلی را بیشتر کاهش بدهند؟

با سپاس فراوان.

 پاسخ 

ببینید این مسائلی که میگید .. موتور انرژی پلاس بارها نتایجش در مقالات با داده های ازمایشی ولیدیت شده و مستلزم اشنایی کامل شما با محیط انرژی پلاس هست تا بخواید با یک شبیه سازی که امکان داره کلی خطا داشته باشه اون رو مقایسه کنید .. قطعا خطا داره ولی نه در حد بسیار زیاد .. در جواب سوالتون هم پاسخ مشخصی نمیشه داد چون دمایی که انرژی پلاس محاسبه میکنه دمای مرکز زون هست .. که به خیلی مسائل وابسته هست .. هانی بی یک سری از ورودی ها رو به صورت دیفالت وارد میکنه که کسی که مدل میکنه اگر اگاهی به انرژی پلاس نداشته باشه در شرایطی که بخواد با داده های واقعی مقایسه کنه با خطای زیادی شاید روبرو بشه .. 

سلام

با انرژی پلاس ناآشنا نیستم. در روند شبیه سازی من همه چیز را تعریف کردم  و تقریبا جایی وجود نداره که هانی بی داده های دیفالت خودش را لحاظ کرده باشه. و میتونم بگم که نتایج نسبتا خوبی هم گرفتم. دماهایی که برای داخل زونها به دست آوردم با شرایط واقعی کاملا منطبق نیستند ولی قابل قبول شدند. اما حالا چیزی که ایجاد مشکل کرده دمای خارجی سطح پوسته های خارجی هست. با اینکه ساعات اوج دمای پوسته ها در شبیه سازی با واقعیت یکسان هست ولی مقدار دمایی که شبیه سازی نشون میده بسیار بیشتر از واقعیت هست. به عنوان مثال در واقعیت دمای سطح پوسته از مثلا 45 درجه بیشتر نشده در حالی شبیه سازی دمای 70 درجه را نشون میده! ممنون میشم در این مورد هم راهنمایی بفرمایید.

در ادامه یکی از نمودارهای تطابق شبیه سازی با واقعیت را ارسال میکنم. نمودار اول تطابق دمای داخل زون و نمودار دوم تطابق دمای سطح یکی از پوسته ها میباشد.

با سپاس.