Asun Sunny
Asun Sunny

خروجی مربوط به کامپوننت Surface Energy Folow

با سلام.

من دارم از خروجی های کامپوننت تبادل انرژی صفحات استفاده میکنم. اما نتایجش یکم برام نا ملموس هست.

مثلا من یه پنجره 7 سانتی متر مربعی روی جدار ایجاد کردم و اونو نرمالایز کردم. مقدار 680 کیلووات ساعت بر مترمربع در سال رو بهم میده. آیا این منطقی هست؟

با توجه به اینکه این مقدار مثبت هست یعنی این مقدار انرژی وارد فضای من میشه؟ یا اینکه میزان اختلاف انرژی تابشی خورشید که به این سطح میرسه رو از میزان پرت انرژی نشون میده و کاری با تبادل انرژی بین داخل و خارج فضا نداره؟

در حالت کلی من میتونم بگم سهم این پنجره در مصرف انرژی اینقدر هست یا خیر؟

لطفا اگه امکان داره راهنماییم کنین.

 پاسخ 

این عدد اگر مثبت باشه یعنی انرژی داخل فضا شده و اگر منفی باشه یعنی فضا از اون سطح از دست داده .. واحدش هم که مشخص هست .. الان برای یک شیشه این میزان انرژی به ازای هر مترمربع در سال داره به فضا انتقال میده که طبیعتا در تابستون میتونه باعث افزایش بار سرمایشی شما بشه .. به نظرم برای یک ابعادی به این کمی عدد زیاد هست .. از مدل عکس بفرستید .. چه پنچره ای هست که کلا 7 سانتی متر مربع مساحتش هست ؟! 

بله چون خیلی زیاد بود مزاحم شما شدم.

پنجره با ضریب انتقال حرارت 5.8 هست. میخوام بصورت پارامتریک نسبت پنجره ها رو عوض کنم. و چون در برخی حالات پنجره توی یک جبهه کلا حذف میشد و چون با لیست آیتم میخواستم خروجی ها رو به تفکیک جهات داشته باشم؛ واسه اینکه الگوریتمم به هم نخوره مجبور شدم که یک پنجره خیلی کوچیک در نظر بگیرم که اثرش قابل چشم پوشی باشه.

امکان داره فایلمو براتون بفرستم یه نگاه بهش بندازین؟