نیلوفر هاشمی
نیلوفر هاشمی

ارور در شبیه سازی انرژی در هانی بی

با سلام و خسته نباشید.

علت این ارور چی هست و چطور برطرف میشه؟ ممنون.

 پاسخ 

سپاسگزارم.

متاسفانه ارور از برنامه های زمان بندی و یا برنامه فیزیکی نیست. در همان ابتدای کار بعد از اینکه زونها را تفکیک میکنم تا بتونم سطوح پنجره را تعریف کنم، و سپس سطوح هر زون را تجمیع میکنم در خروجی پیغام no data was collected  ظاهر میشه. من یک مدل ساده شامل فقط یک اتاق را برای پیدا کردن مشکل ساختم و با وجود اینکه مراحل را با دقت و صحیح انجام میدم باز هم همون پیغام را میده. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

ببخشید قسمت ارور پیغام را با زوم بزرگتر میفرستم.

اصلا خروجی Out نمایشگر ارور نیست .. 

این خروجی صرفا میگه چه اتفاقاتی به واسطه این کامپوننت افتاده .. همین . 

با توجه به اینکه تمام اطلاعات داده شده چرا چنین وضعیتی را اعلام میکنه؟

لطفا سوالتون رو واضح و شفاف بپرسید .. من الان مطمئن نیستم شما چه ارور یدارید دریافت میکنید ؟ ارور عکس اول رو دارید میگیرید یا چیز دیگه ای هست ؟ 

هر گونه اروری که میگیرید با عکس اینجا بپرسید تا بشه راهنمایی کرد .. 

بله حتما. منظورم پیغام no data was collected هست. چه در مدل اصلی و چه در این مدل ساده آخر (که برای پیدا کردن مشکل ساختم) این پیغام وجود داره. چرا؟

از طرفی در مدل اصلی، مسیر فایل آب و هوایی را درست کردم و هیچ فاصله ای در اسمها نیست. بعد از ران گرفتن، این ارورهای جدید زیر ظاهر میشوند. جالب اینجاست که سطح شماره 8 از زون کریدور را ایراد گرفته در حالی که اصلا چنین سطحی در این زون وجود نداره! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

در مورد سوال اول : همونطور که گفتم خروجی out ارتباطی به ارور داشتن یک الگوریتم یا نداشتنش نداره .. اون خروجی کاربردش فقط ارائئه گزارش کلی هست در بعضی کامپوننت ها نه نمایش دادن ارور .. 


در مورد ارورهایی که میگیرید تمامی مربوط هست به سطوحی که همجواری دارند با اون اسم .. در مدل سه بعدیتون چک کنید ببینید سطح شماره 8 کریدور کجاست .. قطعا دارید چون شما به این اسم نام گذاری کردید .. 

چک کردم واقعا وجود نداره. از طرفی چطور ممکنه یک سطح با این همه سطح دیگه همجواری داشته باشه؟؟؟؟

فایلتون رو اینجا ضمیمه کنید بررسی کنم

سپاسگزارم از وقتی که میذارید.

هرچه تلاش میکنم فایلم در سایت آپ لود نمیشه! راه دیگری برای ارسال فایل هست؟

فایل رو باید زیپ کنید و بعد اپلود کنید 

استاد عزیز مشکل ارورها را بر طرف کردم. سطح شماره 8 کریدور در واقع سطح کف آن بود که آدیاباتیک تعریف کرده بودم و ناچارا مجبور شدم شرایط مرزی این سطح را به surface تغییر بدم. به نظرم غیر منطقی هست چون در زونهای کریدورهای مشابه در این پروژه و در همین طبقه با برنامه فیزیکی و شرایط مساوی، شرایط مرزی کف آنها آدیاباتیک هست و نرم افزار ارور نگرفته. با این حال اگر راهی وجود داره که بتونم شرایط مرزی سطح شماره 8 کریدور را به آدیاباتیک برگردونم و نرم افزار هم ارور نده ممنون میشم که اعلام بفرمایید.

از انجایی که دیدم دوستان زیادی ارورهای شبیه به ارورهای من داشتند به طور خلاصه راه حلها را (البته با اجازه شما استاد گرامی) لیست میکنم:

1- اصلاح مسیر ذخیره فایل آب و هوایی و حذف فاصله ها و یا فونت فارسی

2- تغییر شرایط مرزی سطح کف در یکی از زونها


بسیار سپاسگزارم از شما استاد عزیز که وقت میگذارید.

shapariunHoneybeeSimulation010298.zip

الگوریتمتون خیلی شلوغه .. ومن فرصت نمیکنم این رو باگ گیری کنم .. اون صفحه با یکسری صفحات همجوار هست که باید این سطوح همه از یک جنس یا شرایط مرزی باشن .. در غیر اینصورت ارور میده 

این زون را کنترل نشده در نظرم گرفتم که با چندین زون کنترل شده و کنترل نشده همجوار هست. سطح کف این زون (سطح شماره 8) با یک زون مشابه خودش یعنی کنترل نشده در تماس هست بنابراین شرایط مرزی این سطح باید آدیاباتیک در نظر گرفته بشود که متاسفانه نرم افزار ارور میدهد. با وجود اینکه شرایط دقیقا مشابه در چند زون دیگر تکرار شده ولی نرم افزار اون شرایط را پذیرفته!!!!

سپاس از شما استاد گرامی.

شما اگر از دو سطح مشترک یکی رو ادیاباتیک میکنید باید حتما اون یکی هم ادیاباتیک باشه .. هر دو سطح مشترک باید مثل هم باشن شرایط مرزی .. 

بله درسته سپاسگزارم.

سلام استاد عزیز. ارور none type مربوط به زون طبقه زیرین بود که علی رغم همجواری با تمامی زونهای طبقه بالا، فراموش کرده بودم تفکیکش کنم و شرایط مرزی مختلف سطح سقفش را تعیین کنم. 

با سپاس از راهنمایی های ارزنده شما استاد گرامی.

سلام وقتتون بخیر

میشه لطفا راهنماییم کنین این ارورها رو چطور باید برطرف کنم؟ سقف گنبدی دارم که فکر میکنم به پنجره های اون ایراد میگیره. مدل رو چندبار کشیدم و ابعاد پنجره هارو هم تغییر دادم که از خطوط مرزی دور بشن، ولی درست نمیشهو یک سوال دیگه، من یک سقف گنبدی تک زون (یعنی فقط یک اتاق) رو run energy plus گرفتم ولی بعد از حدود 6 ساعت هنوز تمام نشده. آیا وجود سقف گنبدی دلیل این موضوع هست یا من مسیری رو اشتباه طی کردم؟

شما نمیتونید پنجره ای بدید که منحنی و Non-planar هست .. 

در مورد سوال دوم بله . انرژی پلاس برای انالیز سطوح منحنی مجبور هست اون رو به سطوح ریز مثلثی شکل تبدیل کنه که باعث افزایش تایم شبیه سازی میشه 

خیلی ممنونم از راهنماییتون

میشه بفرمایید من چطور میتونم اون پنجره هارو شبیه سازی کنم؟ چون من از خودتون پرسیده بودم و شما فرموده بودین با هانی بی میشه...

قبلش با دیزاین بیلدر و اکوتکت هم امتحان کرده بودم و نشده بود

در تلگرام به من پیام خصوصی بدید .. من خاطرم نیست مورد شما چی بود..