نحوه وارد کردن shape file در محیط Monde
سلام، پاسخ یکی از سوالات پر تکرار
برای وارد کردن فایل gis در ماند لطفا طبق مراحل زیر پیش برید و اگر همچنان مشکل داشتید فایل gis خودتون را در تلگرام برای من ارسال کنید تا بررسی بشه،
- 1. ابتدا از بخش new world اطلاعات مربوط به منطقه مورد بررسی را وارد کنید، طول و عرض جغرافیایی مطابق با شیپ فایل شما باشد. و utm zone صحیح انتخاب شده باشد
نکته: توجه کنید که فایل .shp همراه با سایر فایلهای .dbf .sbn و . sbx باشد.
- 2. سپس از بخش import shape file فایل gis خود را وارد کنید. برای وارد کردن در بخش import option هیج کدام از تیکها را فعال نکنید و import کنید.
- 3. وقتی لایه gis اضافه شد به کمک export gis layer لایه را به لایه ساختمانها building تبدیل کنید. در نظر داشته باشید که قبل از این مرحله در بخش layer properties اطلاعات مربوط به ارتفاع ساختمانها را چک کرده باشید.
نکته: اگر polygongهای موجود در فایل شما ارتفاع نداشتند میتوانید در بخش تبدیل به envimet layer برای همه آنها یک ارتفاع درنظر بگیرید و یا قبل از تبدیل در قسمت attribute به آنها مقدار ارتفاع وارد کنید.
- 4. به کمک subarea محدوده مورد نظر از فایل تبدیل شده خودتون را انتخاب کنید.
- 5. از تب simulation وارد پنجره ساخت فایل inx میشوید. لایه building و area مورد نظر را انتخاب میکنید. اعداد مربوط به رزولوشن عمودی و افقی را تعیین کرده و در انتها create model را بزنید.
نکته: اگر از نسخه رایگان استفاده میکنید بعضی از دستورات ماند برای شما فعال نیست.
نکته: حتما باید نقشه digitize شده شما با فایل gis شما از نظر مختصات جغرافیایی یکسان باشد.
موفق باشید