M B
M B

ترنسیس

سلام،

آیا امکان مدلسازی BIPV در ترنسیس وجود دارد؟ درشرایطی که PV به عنوان لایه ای از جدار ساختمان باشد نه به عنوان یک سایه انداز.

 پاسخ 

سلام

بله امکانش هست ولی باید کتابخانه TESS داشته باشین. برای دیدن یه مثال مشروح درباره مدل کردن BIPVT می تونین به لینک زیر مراجعه کنید:

https://faradars.org/courses/fvtrn9912-supplementary-of-trnsys-18-for-energy-systems-simulation
 

M B 2 سال پیش

ممنون از شما 
در ویدیویی که برای معرفی این آموزش در فرادرس گذاشته بودین، این عکس بود

من نمیدانم در این عکس لایه pv کدام است.

فرض کنید من بخواهم به جای air chanel در همین عکس pv بگذارم و بالا و پایین ان شیشه در نظر بگیرم.
ایا امکان تعریف کردن این کانستراکشن سه لایه به عنوان جدار ساختمان یا درب یا پنجره در ترنسیس وجود دارد؟
با نرم افزار های متعددی من میتوانم چنین لایه ای تعریف کنم و اثر آن را بر مواردی مانند میزان روشنایی نور روز یا آسایش حرارتی بسنجم. ولی من میخواهم در کنار این موارد دقیقا مشخص کنم که این لایه pv است و برای من برق تولید میکند و همزمان مصرف انرژی حرازتی و روشنایی را با نرم افزار بسنجم.

سلام

ببینین معمولا در پنل های PVT لایه بیرونی که تابش خورشید رو دریافت می کند همون پوشش فتوولتاییک هست و نور خورشید بعد از عبور از این لایه PV، وارد قسمت ترمال میشه. در عکس شما هم لایه خارجی PV هست. در مورد BIPV هم همنور که در بالا عرض کردم در کتابخانه TESS کامپونت هایی وجود دارن. برای BIPV با پوشش شیشه ای، 6 کامپونت وجود دارن که می تونن به عنوان قسمتی از مصالح ساختمان در کامپوننت type 56 استفاده بشن. باید به توضیحات و اطلاعات mathematical reference درباره هر کدوم از این 6 کامپوننت مراجعه کنین و ببینین با مشخصات مورد نظر شما مطابقت دارن یانه. در ترنسیس هم میشه از کامپوت های موجود استفاده کرد و هم می تونید با دستگاری کامپونت های موجود، کامپونت جدید مخصوص خودتونو بسازین (اگه هم ریاضی مربوط به کامپوننت مدنظرتون را کامل بدونین و هم بدونین چطوری اون رو به زبان فورترن پیاده کنین) 

  

M B 2 سال پیش

ممنون از راهنمایی شما