مهرداد سرحدی
مهرداد سرحدی

نحوه لینک کردن EES با TRNSYS

با سلام و وقت بخیر

آقای مهندس آزاد عزیز @hooman_azad79 

من یک سیکل orc رو در ees کدنویسی کرده ام سپس با استفاده از type 66a این کد ees سیکل orc  رو با برنامه TRNSYS شامل یک کلکتور خورشیدی و تانک ذخیره حرارتی لینک کرده ام 

حال من برای خروجی گرفتن در محیط TRNSYS از تغییرات پارامترهای سیکل ORC مثل توان خالص خروجی سیکل رانکین ارگانیک چه کاری باید انجام بدهم ؟

در واقع چطوری پارامترهایی که در ees کدنویسی کرده ام رو در TRNSYS برای خروجی گرفتن توسط type 65 d فراخوانی کنم؟

با تشکر

 پاسخ 

با سلام به شما دوست عزیز
برای ارتباط برقرار کردن بین EES و TRNSYS نیاز به نوشتن یکی دو خط کد هست که من براتون فایل های مثال ساده می فرستم انشالا با بررسی فایل ها براحتی متوجه می شوید چگونه باید ارتباط مربوطه رو ایجاد کنید.

دانلود پیوست

سلام مجدد @hooman_azad79 
آقای مهندس بابت فایل ارسالی ممنونم ولی این کد EES ارسالی توسط شما اصلا اجرا (RUN) نمیشه و دستور $Import شناسایی نمیشه و دلیلش رو هم نمیدونم چرا خطا میده به تصاویر در پیوست توجه بفرمایید.
جالب اینجاست که فایل های EES موجود در پوشه EXAMPEL برای مثال آموزشی لینک ترنسیس به EES در خود نرم افزار هم با خطا مشابه مواجه میشود.

دانلود پیوست

عرض سلام مجدد 
آقای مهندس آزاد عزیز @hooman_azad79 
من برطبق دستورات Import$ , $Export ارسالی توسط شما و اعمال آنها در کد EES سیکل ORC به نتیجه رسیدم و کد EES به راحتی Run میشود اما هنگام Run گرفتن از برنامه TRNSYS به مشکل زیر برخورد میکنم 
تصویر ERROR داده شده در برنامه TRNSYS در فایل پیوستی موجود است. ممنون میشم در صورت امکان راهنماییم بفرمایید.

دانلود پیوست

با سلام
ارور نمایش داده شده حاکی از آن است که ترنسیس در شناسایی و تعریف یک متغیر (احتمال زیاد همان متغیری که بین ترنسیس و EES به اشتراک گذاشته اید) دچار مشکل شده است. لطفا کد و همینطور نام گذاری متغیرها در استودیو را  با دقت چک کنید. 

@hooman_azad79 

 

سلام استاد 

وقتتون بخیر میشه راهنمایی کنید که چطور ترنسیس را به EES میشه لینک کرد لطفا کمک کنید 

یک دنیا تشکر

با سلام به شما جناب علیرضای عزیز
برای اتصال EES و TRNSYS نیاز به نوشتن یکی دو خط کد هست. لطفا فایل های ضمیمه رو مشاهده بفرمایید.
@alireza zabihi

دانلود پیوست