سنا علیزاده
سنا علیزاده

وارد کردن میزان انرژی به دست امده در ترنسیس

@hooman_azad79 سلام وعرض ادب / من ساختمونم رو توی دیزاین بیلدر شبیه سازی کردم. میخوام میزان انرژی به دست امده سرمایش و گرمایش رو توی ترنسیس وارد کنم بدون اینکه دوباره ساختمونی رو مدل کنم وسیستم های سرمایش و گرمایش اکتیو رو براش طراحی کنم. در فیلم های اموزشی شما تمام خصوصیات دیوار وسقف و پنجره و… در ترنسیس وارد کردین. میخواستم بدونم ایا امکان داره بدون این شبیه سازی ها فقط میزان بارهای سرمایش و گرمایش رو وارد کنم؟ خیلی ممنونم از راهنمایی و لطف شما 

 پاسخ 

با سلام خدمت شما بانوی عزیز

همانطور که شما اشاره کردین، ما در دوره آموزشی بارهای سرمایشی و گرمایشی یک ساختمان دلخواه را محاسبه کردیم. منظور شما از وارد کردن میزان انرژی در ترنسیس کاملا روشن نیست. اگر اعداد مربوط به میزان بارهای گرمایشی و سرمایشی را در دست دارید و احتیاج به محاسبه آنها ندارید، بله، می توانید آن اعداد را به عنوان مقادیر عددی ورودی یا پارامتر یه کامپوننت دیگه برحسب نیاز خود دستی وارد کنین. مثلا فرض کنید شما می دانید که بار سرمایشی ساختمان شما 40 کیلو وات هست. این عدد را (بدون محاسبه آن در ترنسیس) می توانید به عنوان اینپوت کامپوننت Type682 مستقیما وارد نمایید و این کامپوننت لود چیلر جذبی را تعیین می کنه.

@hooman_azad79  سپاس فراوان از شما استاد بزرگوار و گرامی_ بله دقیقا همین فرمایش جناب عالی منظورم بود.

در خدمت هستم. موفق باشید.

خانم مهندس عزیز
با عرض پوزش من قسمتی از پیغام شما که مربوط به دیزاین بیلدر بود را خوب دقت نکرده بودم. چنانچه ساختمان را با دیزاین بیلدر طراحی کرده اید، پیشنهاد می کنم سیستم آبگرم و همچنین سیستم سرمایش خورشیدی رو هم با خود دیزاین بیلدر طراحی کنید (اگر سیستم های استاندارد برای شما کافی هستند). مثلا مدل کردن چیلر جذبی خورشیدی در دیزاین بیلدر خیلی سریع تره تا ترنسیس. من شخصا برای مدل کردن ساختمان و تجهیزات اچ واک دیزاین بیلدر رو ترجیح میدم. بنظرم ترنسیس زمانی بهترین آپشن هست که یک سیستم با طراحی و مشخصات خاص خودتون مد نظر باشه. نهایتا پیشنهاد می کنم برای دقیق تر شدن کارتون، فایل اطلاعات آب و هوایی ای را که در دو نرم افزار استفاده کرده اید از یک سورس واحد استخراج کنید (مثلا هر دو از Meteonorm).  

@hooman_azad79  خواهش میکنم. بله حتما به همین صورت عمل میکنم. مرسی از شما استاد عزیز