نگار حسنی زاده
نگار حسنی زاده

run energy simulation error

سلام 

روز بخیر

من وقتی می خواهم شبیه سازی انرژیم رو در مدل هانی بیم اجرا کنم تعداد زیادی ارور می گیریم که مقداریش رو تونستم حل کنم اما همچنان خیلی ارور دارم که نمی دونم مشکلم از کجاست.

امکانش هست که راهنماییم کنید

ممنونم 

فایل کار رو اینجا می گذارم.


 پاسخ 

متاسفانه نمی تونم فایل رو آپلود کنم.

عکس خوانا نیست .. موقع اپلود کردن میتونید ریسایز کنید ... برای اپلود فایل هم باید با پسوند زیپ اپلود کنید 

سلام 

می بخشید بابت ناخوانا بودن عکس

من بعد از یکسری تغییر ورژن برنامه هام (هانی بی و لیدی باگ رو آپدیت کردم به ورژن 0.0.67 و 0.0.64 و همینطور EP 8.5 , OS 2.1.0 ) بازم مشکلم حل نشد و اجرای energy simulation ارور Fatal Error  می ده. نمی دونم مشکلش از کدوم قسمت هستش.

این رو هم اضافه کنم که وقتی ران می شه مشکلی نداره اما در قسمت متریال خارجی ها ارور نارنجی رنگ دارم که وقتی اون رو درست می کنم این مشکل برام پیش میاد. ازونجایی که این تنها یک قسمت کوچکی از کارمه می ترسم وقتی مدلم رو کامل کنم به مشکل بربخورم.

gallery_simulation4.zip

بازم ممنونم

اول اینکه سربرگ ها و کامپوننت های شما اپدیت نیستن و باید اپدیت کنید 


باید این ارور رو برطرف کنید .. برای درست کردن هانی بی زون، حجم زون ها باید کاملا بسته باشن .. 

ممنون بابت راهنماییتون لطف کردین.

می تونین بگین چطور می تونم کامپوننت هامو آپدیت کنم خیلی سرچ کردم اما متوجه نشدم.

بله حتما اعدادم رو تصحیح می کنم اما من حجمم بسته بود نمی دونم چرا اینشکلی شده.مدلم موزه هنرهای معاصر هستش که با توجه به نورگیراش حجم سختی هست به نظرتون قسمت بالای نورگیرهارو به شکل باکس دربیارم ، نه به شکل حجم واقعیش، تاثیری روی شبیه سازی انرژیم می گذاره؟

به طور کلی می توانید فایل های مربوط به هانی بی و لیدی باگ را از سایت food4rhino.com با درست کردن یک اکانت، دانلود کنید و پس از پاک کردن فایل های قدیمی هانی بی لیدی باگ به صورت دستی از فولدر user objects از قسمت files > special folders گرس هاپر، بر روی کنوس درگ کنید و با یکبار ریست کردن راینو اپدیت می شوند.


راه ساده تر این است که در هانی بی در تب 12 و لیدی باگ در تب 6 این دو کامپوننت مربوط به اپدیت کردن پلاگین ها را بر روی کنوس انداخته، و به ورودی پایین تاگل ترو داد و به صورت اتومات در صورت متصل بودن به اینترنت اپدیت میکند.


نکته بعدی، مواقعی که میخواهید یک فایل قدیمی را اپدیت کنید، کافی هست از تب یک لیدی باگ کامپوننت Ladybug_Updatefile را بر روی کنوس انداخته، و ورودی آن را تاگل ترو کنید تا تمامی کامپوننت های آن فایل را نسبت به آخرین ورژن پلاگین های نصب شده، آپدیت کند 

بابت توضیحات مفیدتون خیلی متشکرم

من همنینطور که گفتین هانی بی و لیدی باگ رو ری اینستال کردم و همینطور آپدیت کردم . کامپوننت هام رو در کنوس آپدیت کردم و تغییر دادم آنهایی که مشخص شده بود.

همچنین صفحه های مدلم رو تصحیح کردم و اعداد در کارم رو تا جایی که می دونستم اصلاح کردم اما همچنان ارور فاتال ارور دارم و دیگه نمی دونم چکار باید انجام بدم.

ممنون می شم اگر بازم راهنماییم کنید.


gallery_simulation4.zip


شما کماکان زون های باز دارید ..


شما نمیتونید به ظرفیت گرمایی ویژه این اعداد رو بدید کمتر از یک .. اصلا همچین متریالی وجود خارجی نداره ..


ممنون جناب تبادکانی خیلی لطف کردین

متوجه اشکالاتم شدم. 

در کل الگوریتمتون خیلی مشکل داره .. حتی عدد هایی که وارد کردید برای بارهای داخلی اشتباهه مثل infiltration .. 

سلام آقای تبادکانی خسته نباشید بنده حسن زاده هستم مزاحمتون میشم یه مشکلی دارم 

من موقعی کی میخوام فایل EPW خود را وارد گرس هاپر کنم ارور میده 

میشه راهنماییم کنید چیکار کنم ؟؟

این ارورها ربطی به فایل epw نداره .. برنامه های زمانبندی رونمیتونه لود کنه .. مطمئنید که هانی بی درست نصب شده ؟ سربرگش خاکستری هست ؟