نریمان رفعتی
نریمان رفعتی

بررسی خوون چینی بر دمای هوای داخل و دمای جداره داخلی

با سلام

برای مدلینگ دو اتاقک ساده که جداره جنوبی متفاوتی با یکدیگر دارند هنگام تجمیع زون ها هانی بی ارور بسته نبودن حجم رو میده با اینکه این احجام ساده بسته هستند. هدف بررسی سایه اندازی پترن بر دما است که با ایجاد مساحت بیشتر سطح تماس بیرونی کاهش دما اتفاق میفتد یا خیر.
معمولا زون هارو صفحات تشکیل میدهند اما در این مدل بنا به نیاز بیرون زدگی و فرو رفتگی نمای جنوبی از (Extrusion(Brep استفاده شده است که این مشکل ایجاد شده.


 پاسخ 

من دقیق متوجه سوال نشدم .. اگر این باکس ها رو روی بام میخواید مدل کنید دو راه وجود داره بسته به شرایط:

اگر داخل این باکس ها زون حرارتی محسوب میشه یا باید به صورت صفحه ای مدل کنید (همین روشی که انجام دادید) یا باید این باکس رو با طبقه پایین solve adjacency کنید و مرز بین رو ایروال بدید.. 

اینکه چرا ارور میده به همون دلیل موارد مشابه هست . باید حجم کامل بسته باشه ..امکان داره یک صفحه داپلیکیت شده باشه .. امکان داره در حد 1 سانتی متر کپ داشته باشید که با چشم دیده نشه و ... 



هدف شبیه سازی بررسی اثر سایه اندازی آجرهای بیرون زده و تاثیر اونها بر دماست در مقایسه با حالت ساده.

و سوال بنده در این مورد این هست که وقتی این اثر رو میخوام متوجه بشم نباید برای مدل سازی از صفحه استفاده کنم و باید از حجم یا اکستروژن استفاده کنم تا برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های بنا بهتر شبیه سازی بشه، اما با اینکه حجم من یک حجم بسته است(تمام جداره ها بصورت اکستروژن و بعنوان بی‌رپ به هانی‌بی سرفیس وصل شدن) ارور بسته نبودن حجم رو میده.

اها متوجه شدم .. 

اون اجرهای بیرون زده رو صرفا باید با hb context مدل کنید به عنوان سایه بان .. صفحه بیس میشه صفحه اصلی اون باکس که میدید برای بستن زون حرارتی 

بله منم در نهایت همینکارو کردم صفحات افقی آجرهای بیرون زده رو به hb_context دادم اما چون EP_material نمیگیره دنبال راه دقیق تری برای شبیه سازی بودم.

میتونید میزان transparency و reflectance رو تغییر بدید که برای سایه اندازی تاثیر گذار هستند 

درسته. ممنون از شما.