بهناز رمضانی
بهناز رمضانی

Day lighting

مدل یک ساختمان تجاری را انجام دادم که از چند وجه کار تمام شیشه است وقتی مقابل وجه های تمام شیشه پارتیشن قرار ندار نور را عبور داده در تنظیمات day lighting دیده میشود ولی وقتی مقابل سطوح شیشه ای پارتیشن داخلی حتی جنس شیشه قرار میدهم ورود نوری را نشان نمی دهد.

 پاسخ 

سلام

اگر پارتیشن بکشید و روی اون پنجره رسم کنید باید نور رو عبور بده. اما اگر پارتیشن رسم کنین و به اون جنس شیشه بدید درست نیست و نور رو عبور نخواهد داد.

ممنون از پاسخ شما حتما امتحان میکنم. حالا در همین خروجی day lighting طیف رنگی برای ورودی نور مشخص شده بعضی بخش ها به رنگ سفید است نشانه چیست؟

منظورتون از عکس راهنمای کنار  day lighting  هست؟

شما مقادیر نور وردی به ساختمان از نظر لوکس را باید مطابق راهنمای عکس برداشت کنین. همینطور طیف رنگی نیز قابلیت ویرایش دارد. از کدام ماژول برای تحلیل نور طبیعی استفاده میکنید؟

سلام خسته نباشید العان مثلا این یک نمونه خروجی day lighting از کارم طیف رنگی در کنار مشخص شده رنگ سفید معنایی ندارد اما در پلانم خیلی از بخش ها سفید است چرا؟

خروجی پلان طبقه همکف

خروجی پلان طبقه اول

خروجی پلان طبقه دوم

خروجی پلان طبق سوم

شرمنده ام اقای مهندس طبق فرمایش شما در دیوارهای داخلی برای عبور نور پنجره تعبیه کردم اما بازم نور را عبور نمی دهد و از همه مهمتر  ضلع جنوب شرق تمام شیشه است در همه پلان ها نور عبور میکند بجز طبقه همکف و همینطور ضلع شمال و شمال شرقی که در طبقه اول عبور نوری را در زون مجاور نشان نمی دهد جسارتا میتونم فایل کارم و برای چک ارسال کنم.

فایلتونو بدین چک کنم.

اما ضخامت دیوار رو صفر کنید قبل از شبیه سازی

سلام شرمندم فایل و باچه فرمتی باید ارسال کنم ورژن دیزاین بیلدر من ۶ هست save as یک مدل دیگه هم داشت گرفتم با گزینه دوم اتچ کردن که مخصوص زیپ و... بود فایل زیپ شده و گرفتم اما اپلود نشد

قبل شبیه سازی صفر نکردم ولی العان که چک کردم صفر بود

فایل در حالت زیپ قرار بدین و پسوند فایل zip باشه و نه rar و اینجا بفرستید.

نتونستید تلگرام کنین

09365980510

هنگامی که نوع یک زون را روی unconditional قرار میدین بصورت خودکار تیک زیر برداشته میشه و این به این معناست که این زون ها در محاسبات روشنایی در نظر گرفته نخواهند شد. حال با فعال کردن این تیک ها میتونین نتایج روشنایی برای این فضاها نیز بررسی کنین.

همچنین برای یکنواخت تر شدن روشنایی و عکس، تنظیمات زیر رو اعمال کنین.