faranak khodaee
faranak khodaee

چگونه pmv در بازه +1 تا -1 قرار می گیرد؟

در HVAC  سیستم cooling و  heating را باید چطور تنظیم کنیم که در سیمولیشن pmv در بازه -1 تا +1 باشد؟ در واقع چگونه می شود مطمئن شد دمای داخل همواره در محدوده آسایش است؟ آیا برای هر روز با توجه به فایل epw باید برنامه زمانبندی به سیستم hvac بدهیم؟؟

 پاسخ 

اولا بررسی خروجی آسایش حرارتی باید در ساعاتی انجام بشه که حتما سیستم روشن هست. یعنی اگر فضای اداری اداری هست، آسایش حرارتی برای 24 ساعت روز و میانگین ماه بررسی نشه، چون فط سیستم سرمایش و گرمایش و در وقت اداری روشن هست. این تنظیم رو مطابق زیر میتونید انجام بدین.

حال با بررسی میزان آسایش حرارتی که استاندارد اون بین 5.0- تا 0.5 هست میتونید در صورت خارج بودن از رنج با تغییرات رطوبت، دما و نوع پوشش به حدود استاندارد برسید.

خب من کارم مسکونی هست و 24 ساعت سیستم مکانیکی روشن هست سوالم اینه سیستم مکانیکی رو چطور تنظیم کنم که همیشه در محدوده آسایش باشه؟ دما و رطوبت و لباس رو که نمی تونم تغییر بدم باید میزان گرمایش و سرمایش فضا رو تغییر بدم تا دمای اتاق همواره در آسایش باشه؟ در واقع من میخوام بدونم برای اینکه دمای این اتاق همیشه در محدوده آسایش باشه چقدر باید انرژی صرف بشه ولی هر چی سیمولیشن می گیرم در فصل های سرد pmv نزدیک 2- هست یعنی گرمایش به اندازه کافی نیست

با توجه به نتایج ست پوینت سرمایش و گرمایشی که تعریف کردین مناسب نیست. سرمایش رو  روی 24 و گرمایش رو روی 24 بذارید و مجدد ران بگیرید.

یا اینکه فایل رو اینجابفرستید تا چک کنم.

با اینکه  ست پوینت را روی 24 گذاشتم ولی باز pmv در بازه 0.5 تا -0.5 نیست

مطابق نمودار دما در فصول سرد، برنامه زمانی سیستم گرمایش نتونسته دما رو به 22 برسونه.

خدمتتون گفتم که برنامه زمان گرمایش و ست پویتن گرمایش رو هم اصلاح کنین

خب من سوالم اینه ست پوینت و ست بک cooling و heating  رو چطور باید تنظیم کنم که pmv در بازه 0.5 و -0.5 باشه؟؟؟؟

بفرستید تا فایل رو ببینم و خدمتتون بگم.