سجاد رضائی نسب
سجاد رضائی نسب

مدلسازی صرفا یک طبقه از یک آپارتمان

با سلام

برای مدلسازی صرفا یک طبقه از یک آپارتمان(مثلا یک آپارتمان 4 طبقه روی پیلوت، فقط طبق روی پیلوت) سقف مدل باید از چه نوعی باشد internal roof   یا چیز دیگه؟ طبقات بعدی را نمیخوام مدل کنم چون هدف مدلسازی فقط یک واحد است.

 پاسخ 

سلام

شما فقط همون طبقه رو مدل کنید، اگر بالا و پائین این طبقه، طبقات دیگر بصورت کاندیشن قرار دارد روی ان یک کامپوننت ادیاباتیک بکشید تا انتقال حرارت صفر شود. همچنین مابقی طبقات را با کامپوننت بلاک استاندارد مدل کنید و روی این طبقه قرار بدید تا اثر سایه اندازی و سایر موارد کامل در نظر گرفته شود.

در اینصورت تعریف متریال دیوار یا سقف  براش معنی نداره ؟جاهاییکه انتقال حرارت صفره؟

بله برای جاهایی که آدیاباتیکه انتقال حرارت صفره. اما بحث ذخیره حرارت در مصالح همچنان هست و بهتره مصالح رو دقیق تعریف کنید با گرمای ویژه واقعی

سلام

درباره همین پست دوتا سوال داشتم.

1- وقتی ساکنین طبقه مورد نظر از سرد بودن کف ساختمان (سقف طبقه زیرین) احساس نارضایتی کنند، این موضوع مربوط به انتقال حرارت از کف هست یا ذخیره حرارت در مصالح؟ چون اگه مربوط به انتقال حرارت باشه بایستی طبقات زیرین رو به صورت کامپوننت بلاک استاندارد مدل کرد

2- وقتی طبقه زیرین رو به صورت کامپوننت آدیاباتیک قرار میدیم، راه پله که آنکاندیشنال هست چی میشه؟ باید جای راه پله رو خالی بذاریم؟

سلام

سرد بودن کف فقط در طبقه اول که روی پیلوت هست اتفاق میفته و شما در این حالت باید طبقه همکف رو هم حتمن مدل کنید تا انتقال حرارت ساختمان منطقی باشد. اما در صورتی که در طبقات میانی بودیم و کامپوننت آدیاباتیک کشیدیم، راه پله رو هم با این ابزار میکشیم و نیاز به مدل کردن نیست.