حسین کردنائیج
حسین کردنائیج

تحلیل نتایج

سلام وقت بخیر،  من یک خانه مسکونی را مدل کردم و اینکه بعد مدل سازی برای صحت سنجی قبوض برق و گاز یکساله آن خانه را با کل سوخت مصرفی خانه مقایسه کردم در مصرف برق به حدود ۹۰ درصد تطابق رسیدم ولی در زمینه گاز برای تبدیل متر مکعب به کیلو وات ساعت از ضریب ۱۰.۰۴استفاده کردم که متاسفانه خیلی مصرف گاز مدل با قبض برق متفاوته، نمیدونم علت دقیق این تفاوت چیه.

 پاسخ 

سلام

باید فرضیات ساختمان رو خیلی چک کنین.

نفوذ ناخواسته هوا، مصالح، ضریب عملکرد سیستم گرمایش و برنامه زمان بندی سیستم گرمایش

با تشکر آقای مصلحی. من تا حد امکان تمام جزئیات را وارد کردم. ولی در بخش تعویض ناخواسته هوا باید چه عددی را معمولا در نظر گرفت؟ ناگفته نمونه که با تغییر ضریب عملکرد سیستم گرمایشی من به 88 درصد تطابق در شبیه سازی رسیدم. ولی خب این ضریب عملکرد رو 0/2 در نظر گرفتم که عدد واقعی و درستی نیست.

 

اگر ساختمان درزبندی و نفوذ هوای زیادی داره بین 1 تا 2

منظور از 88 درصد رسیدین و 20 درصد گذاشتید رو نفهمیدم.

عذرخواهی میکنم. منظور بنده این بود که cop سیستم گرمایشی را 0/2 تایین کردم و با این کار در شبیه سازی انرژی که انجام دادم مقدار تطابق مصرف گاز در مدل با قبوض گاز یک ساله 88 درصد شد.

نه زیر 50 درصد دیگه نذارید. مابقی تنظیمات مشکل داره

با تشکر از شما آقای مصلحی که با حوصله جوابگو هستید. با تغییر فایل اقلیمی مشکل حل شد. یک سوال room electricity در خروجی fuel breakdown مربوط به کدام تنظیمات میباشد؟ و با چه ورودی هایی این خروجی تغییر میکند؟