بلاگ

نماهای دو پوسته

نماهای دو پوسته

نویسنده: حانیه غلامی   |   دسته بندی: راهکارهای غیرفعال خورشیدی   |   تاریخ انتشار: 19 دی 1397

پوسته ساختمان مرز فضای قابل کنترل داخل و فضای غیر قابل کنترل بیرون است و دقیقا محلیست که بخش زیادی از اتلاف انرژي در این بخش اتفاق می افتد. بنابراین با کنترل میزان اتلاف و گذردهی انرژي پوسته خارجی نما میتوان تا حد زیادی مصرف انرژي یک ساختمان را کاهش داد. استفاده از نماهای دو پوسته یکی از راهکارهاییست که میتواند این امر را ممکن سازند.
نمای دوپوسته نوعی سیستم ساختمانی شامل دوپوسته می باشد به گونه ای که هوا در حفره میانی آنها جریان پیدا می کند. تهویه هوای حفره به صورت طبیعی، توسط فن و یا به صورت مکانیکی می باشد. مبدا و مقصد هوا به غیر از نوع تهویه در داخل حفره، می تواند با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع استفاده، موقعیت، ساعات کاری ساختمان و استراتژی HVAC متفاوت باشد.
یکی از مزایای DSF ارتقای تهویه طبیعی است که هوای داخلی با کیفیت خوب و شرایط آسایش حرارتی را بدون نیاز به برق تامین میکند. اگر چه که طراحی، آن به خاطر همپوشانی فرآیند های حرارتی و مکانیزم جریان هوا که به عوامل مختلف سازه نما و خود ساختمان بستگی دارد، دارای ظرایف بسیاریست.از مزایای نمای دوپوسته میتوان به 1. کاهش اوج فشار باد؛ 2. بهبود بهره وری انرژی نما؛ 3. افزایش استفاده از حرارت خورشیدی در فصل زمستان؛ 4. کاهش تلفات حرارتی در زمستان؛ 5. کاهش کلی افزایش حرارت خورشیدی در فصل تابستان؛ 6. استفاده از تهویه طبیعی؛ 7. جلوگیری از ورود سر و صدا؛ و 8. استفاده مفید از نور روز، اشاره کرد.

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه شما

برای ثبت دیدگاه لطفا وارد وبسایت شوید.