بلاگ

اصول اولیه استفاده از کلیدها و کنترل روشنایی

اصول اولیه استفاده از کلیدها و کنترل روشنایی

نویسنده: حامد مصلحی   |   دسته بندی: مبانی روشنایی   |   تاریخ انتشار: 07 شهریور 1398

اصول اولیه استفاده از کلیدها و کنترل روشنایی

اصول اولیه استفاده از کلیدها و کنترل روشنایی زمان استفاده، میزان ساعات اشغال فضا و تردد در هر خانه متفاوت است. استفاده از کلیدها و کنترل ها روش بسیار موثری در تامین روشنایی مورد نیاز در مکان و زمان مورد نظر است.

برخی اصول اولیه:

برای کنترل انواع مختلف نورپردازی(متمرکز، گسترده و...) در یک اتاق از چند کلید استفاده نمائید زیرا ممکن است در زمان هایی تمامی انواع آن مورد نیاز نباشد. در یک اتاق بزرگ، وجود یک کلید برای روشن کردن تمام چراغ ها بسیار ناکارآمد است. در اتاق هایی که چند نوع نورپردازی دارند، کلید اول را به نوری اختصاص دهید که همیشه لازم است(مثلا چراغ بالای میز آشپزخانه) و بعد به ترتیب اولویت، سایر کلیدها را نصب کنید. کلیدها را در محل خروجی ها قرار دهید و برای راهروهای طولانی و راه پله ها از کلیدهای تبدیل استفاده نمایید تا در زمان خروج از فضا به راحتی قابل خاموش کردن باشند.

کلیدها و تجهیزات نوری هوشمند، از حسگرهای حرکتی برای روشن و خاموش کردن خودکار چراغ ها استفاده می کنند. بهتر است این موارد در اتاق هایی که به ندرت استفاده می شوند مورد استفاده قرار گیرد زیرا ممکن است به اشتباه روشن شوند و مدت زیادی روشن بمانند. در اتاق های کودکان، افراد مسن و معلول نیز می توان از آنها استفاده کرد. سنسورها این اطمینان را می دهند که چراغ ها در مواقعی که نیازی نیست خاموش اند.

اصول اولیه استفاده از کلیدها و کنترل روشنایی

از تایمرها، سنسورهای حرکتی و نوری جهت خاموش و روشن کردن خودکار چراغ های امنیتی محیط های بیرونی استفاده نمائید. این نوع کنترل روشنایی برای مناطق مشترک ساختمان ها مانند راهروها و راه پله ها نیز مناسب است.

از چراغ های خورشیدی در باغ ها استفاده نمائید.

دیمرهای مدرن علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف انرژی می شوند عمر لامپ را نیز افزایش می دهند. اگرچه کم کردن نور تا 50 درصد تنها 25 درصد از مصرف انرژی کم می کند(برای لامپ های هالوژن). اگر در بیشتر مواقع نور لامپ ها را کم می کنید بهتر است آن ها را با لامپ های ولتاژ پایین تعویض نمائید.

برچسب ها

  • اصول اولیه ی استفاده از کلیدها
  • کنترل روشنایی با استفاده از کلیدها
  • تایمرها، سنسورهای حرکتی و نوری
  • کنترل انواع مختلف نورپردازی
  • سنسورهای حرکتی
  • چراغ های امنیتی
  • دیمرهای مدرن

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه شما

برای ثبت دیدگاه لطفا وارد وبسایت شوید.