بلاگ

نحوه لینک نرم افزار ترنسیس با نرم افزار متلب

نحوه لینک نرم افزار ترنسیس با نرم افزار متلب

نویسنده: حامد مصلحی   |   دسته بندی: نرم افزارهای شبیه سازی انرژی   |   تاریخ انتشار: 21 دی 1400

دوستان زیادی درباره لینک کردن  دو نرم افزار ترنسیس و متلب سوال می کنند. برای این منظور لطفا توجه داشته باشید که اول از هر چیز، حتما متلب و ترنسیس شما باید هر دو یا 32 بیتی باشند یا 64 بیتی، در غیر اینصورت لینک دو نرم افزار با خطا مواجه خواهد شد. برای لینک نرم افزار ترنسیس 18 به متلب، اول از همه به آدرس زیر مراجعه می کنیم (با فرض اینکه نرم افزار در مسیر پیش فرض نصب شده است):

C:\TRNSYS18\Exe\DLLs

همانطور که در شکل 1 ملاحظه می فرمایید، تعدادی فایل برای اتصال کامپوننت Type155 به نسخه های مختلف متلب در این پوشه وجود دارد. فایل متناظر با نسخه متلب خودتان را انتخاب کرده و Extract نمایید. من نسخه 32 بیتی ترنسیس 18 را نصب کرده ام که حداکثر امکان لینک شدن با متلب 2015 را دارد. دوستانی که از نسخه های بالاتر متلب استفاده می نمایند فقط می توانند با نسخه 64 بیتی ترنسیس لینک انجام دهند.

بعد از Extract کردن ملاحظه می فرمایید فایلی به نام Type155.dll تولید می شود (شکل 2). در گام بعدی به آدرس زیر مراجعه نمایید (شکل 3):

C:\TRNSYS18\UserLib

 

 

فایل Type155.dll را که در مراحل قبلی تولید کردیم در هر دو پوشه ی فوق کپی نمایید (پوشه های DebugDLLs وReleaseDLLs ). پس از طی این مراحل باید لینک دو نرم افزار بدون مشکل انجام شود. لازم به تذکر است که مراحل کار برای  نسخه های 32 و 64 بیتی یکسان می باشند اما چنانچه از نسخه های 32 بیتی استفاده می نمایید امکان دارد پس از طی این مراحل بازم لینک دو نرم افزار با خطا مواجه شود که رفع آن خطا فراتر از موضوع این یادداشت مختصر می باشد. من شخصا توصیه می کنم برای لینک دو نرم افزار، از نسخه های 64 بیتی استفاده شود تا از دردسرهای احتمالی نسخه های 32 بیتی در امان باشیم.

برای تهیه فیلم آموزش جامع ترنسیس به دو لینک زیر مراجعه نمائید.

فیلم جامع آموزشی نرم افزار ترنسیس 18

دوره آموزشی اتوماسیون و اپتیمایزیشن در نرم افزار TRNSYS

نویسنده : مهندس هومن آزاد

برچسب ها

  • ترنسیس
  • متللب
  • trnsys
  • matlab
  • لینک ترنسیس به متلب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه شما

برای ثبت دیدگاه لطفا وارد وبسایت شوید.