بلاگ

تاثیر تجهیزات خانگی بر مصرف انرژی

تاثیر تجهیزات خانگی بر مصرف انرژی

نویسنده: حامد مصلحی   |   دسته بندی: مبانی انرژی و آسایش حرارتی   |   تاریخ انتشار: 06 شهریور 1398

تاثیر تجهیزات خانگی بر مصرف انرژی

تاثیر تجهیزات خانگی بر مصرف انرژی وسایل و تجهیزات خانگی حدود 33  درصد از مصرف انرژی و حدود 45 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای یک خانه را به خود اختصاص می دهند.

از میان این تجهیزات، تلوزیون، وسایل پخت و پز و یخچال و فریزر بیشترین میزان مصرف انرژی را دارند. در ادامه با گروه آپ گرین گرید همراه باشید



تاثیر تجهیزات خانگی بر مصرف انرژی

تاثیر تجهیزات خانگی بر مصرف انرژی

انتخاب دقیق وسایل و تجهیزات می تواند موجب صرفه جویی در هزینه و کاهش اثرات زیست محیطی بدون به خطر انداختن سبک زندگی شود. علاوه بر اینکه باید در خرید تجهیزات دقت لازم به عمل آید، لازم است در چیدمان وسایل نیز دقت شود. کارایی فضاها را می توان با چیدمان و قرار دادن وسایل در محل مناسب افزایش داد.

امروزه یخچال فریزرها دارای برچسب انرژی هستند و تحت نظارت استانداردها قرار دارند و به همین دلیل، سهم قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی دارند. یخچال و فریزر را در جای خنک و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و تا حد امکان از اجاق گاز، بخاری و ماشین ظرفشویی دور باشند. این نکته در طراحی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است.

وسایلی که نیاز به آب گرم دارند را در نزدیک ترین فاصله نسبت به تجهیزات گرم کننده آب قرار دهید تا میزان اتلاف گرما از طریق لوله ها به حداقل ممکن برسد.

در اطراف یخچال و فریزر فضای گردش هوای مناسب قرار دهید. این میزان فاصله باید در اطراف و بالای یخچال درنظر گرفته شود.

استفاده از نور طبیعی موجب کاهش مصرف انرژی می شود، بهتر است مبلمان و میزها چه در منزل و چه در محیط اداری در فضاهایی با نور طبیعی قرار گیرند تا باعث کاهش هزینه برق شود.

منبع:www.yourhome.gov.au 

برچسب ها

  • تجهیزات خانگی
  • کاهش مصرف انرژی
  • چیدمان تجهیزات
  • انرژی مصرفی تجهیزات خانگی
  • گروه آپ گرین گرید

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه شما

برای ثبت دیدگاه لطفا وارد وبسایت شوید.