نریمان رفعتی
نریمان رفعتی

ایجاد سامانه ای شبیه به شناشیل

سلام، میخواهم مدلی مانند بالکن اما فضای بسته و کنترل شده در هانی بی رو شبیه سازی کنم(میتوان این مورد را با شناشیل شبیه دانست) با این موضوع که جداره های بالکن از حصیر هستن، با توجه به آنچه میدانم به نظرم این رو باید مثل یک جسم سایه انداز با بافت مورد نظر طراحی کرده و متریال حصیر رو روی آن شبیه سازی کنیم، باتوجه به اینکه دیتیل اجرایی به این شرح است که حصیر رطوبت موجود رو جذب میکنه، و یک سری جسم مانند آب پاش هم وجود دارند که این حصیرها رو نیمه مرطوب نگه میدارند تا هنگام عبور باد فضای داخلی خنک تر شود و ما به آسایش حرارتی برسیم. پس هوای گرم و مرطوب رو میگیره و هوای خنک با رطوبت مشخص به محیط اطرافش میده. هدف آزمایش این موضوع است.
میخواستم ببینم آیا درست است که حصیر رو به عنوان یک سایه انداز با تعریف متریال حصیر مشخص کنیم ؟ و در قسمت های بعد یعنی رطوبت زنی و عبور جریان باد چگونه باید وارد مدل سازی شوند ؟ برای رطوبت زنی ایده ای ندارم اما برای باد باید باترفلای رو هم وارد کار کرد؟ خود فایل آب و هوایی که استفاده میکنیم این جریان رو تاثیر نمیدهد ؟

 پاسخ 

تا جایی که من میدونم بحث رطوبت زنی به این شکل در هانی بی یا انرژی پلاس شدنی نیست..  شما باید یک سورس تعریف کنید که رطوبت به فضا اضافه میکنه..  یک چیزی مانند استخر سرپوشیده که در انرژی پلاس امکان مدلسازیش تا حدی هست ولی مورد شما متفاوته.. 

ممنون استاد، حالا باتوجه به موردی که عرض کردم برای همچین مدلی روشی هست توی هانی بی که پیشنهاد کنید این نمونه رو شبیه سازی کنیم؟

وقتی شدنی نیست دنبال چه روشی هستید ؟ 

کار شما بیشتر برمیگرده به cfd که من حتی مطمئن نیستم نرم افزاری مثل فلوئنت هم بتونه این مورد رو شبیه سازی کنه ..