faeghe rahnama
faeghe rahnama

انتقال حرارت بالکن

سلام وقت بخیر 

من چند نمونه ساختمان مسکونی را باید مدل کنم این ساختمانها بالکن دارند که کف بالکن با کف داخل آن طبقه یکپارچه و همزمان بتن ریزی شده، پس ما انتقال حرارت از طریق بالکن داریم  .در دیزاین بیلدر گفته شده که بالکن را با کامپوننت نوع استاندارد کشیده بشه و به این شکل اثر سایه اندازی بالکن بر ساختمان فراهم میشه  .آیا این کامپوننت انتقال حرارت را لحاظ میکنه به شکل واقعیش ؟ آیا همین کشیدن کامپوننت کافیه یا تنظیمات دیگری باید انجام بشه ؟

 پاسخ 

سلام. کامپوننت بلاک هیچ انتقال حرارت رسانشی نخواد داشت در نتیجه اثر پل حرارتی و انتقال حرارت از اون مدل نمیشه. من راهکاری برای اثر دادن این عامل در دیزاین بیلدر اطلاع ندارم و فکر نکنم باشه.

خیلی ممنونم .

درگذشته بالکن‌ها به‌صورت سنتی و از مواد و مصالح غیر عایق ساخته می‌شدند. این بالکن‌ها عملاً در فصول سر سال کاربردی نداشتند؛ اما با استفاده از بالکن شیشه‌ای و متحرک می‌توان در همه فصول سال بهره کافی را از فضای بالکن ببریم. حتی در برخی مواقع از بالکن شیشه‌ای می‌توان به‌عنوان یک نشیمن خصوصی برای اعضای خانواده بهره برد. به‌این‌ترتیب با استفاده از شیشه بالکن در ساختمان درواقع موجب افزایش متراژ آن نیز می‌شویم.

استفاده از بالکن‌های شیشه‌ای زیبایی خاصی دارند که عموماً همراه با شیشه‌های شفاف در ساختار آن‌ها است. البته همان‌طور که دیدید در برخی موارد هم به دلیل ایجاد حریم خصوصی در بالکن از شیشه‌های مات استفاده می‌شود؛ بنابراین انتخاب و استفاده از هر نوع بالکن شیشه‌ای در آخر باسلیقه شخصی شما گره خورده است.