فیلم های جامع آموزشی

آشنایی با گواهینامه های ساختمان سبز (استاندارد EDGE ، LEED و ...)

آشنایی با گواهینامه های ساختمان سبز (استاندارد EDGE ، LEED و ...)

مرضیه جعفری دکترای مهندسی علوم زیستی در حیطه ساختمان و انرژی از دانشگاه تگزاس بوده و در حال حاضر در دپارتمان پایداری شرکتی بین المللی با تخصص طراحی معماری مشغول به مشاوره تخصصی می باشد. دکتر جعفری با پیش زمینه در طراحی معماری پایدار و ساختمان های سبز به بررسی نحوه طراحی و چگونگی تاثیر طراحی بر محیط ساخت و همین طور ارتباط اجزا ساختمان با یکدیگر و محیط می پردازد. ایشان همین طور پیشینه حضور در دفتر پایداری و انرژی شهرداری شهر نیویورک به عنوان مشاور، مدیر پروژه پروژه های ساختمانی در تگزاس و همین طور محقق در پروژه جهانی Drawdown رادر کارنامه خود دارد. , ,در این دوره ۱2 ساعته به معرفی ساختمان های سبز و مفاهیم پایداری خواهیم پرداخت و سپس استانداردهای LEED، EDGE، WELL، LBC، RESET، PHIUS، BREEAM را بررسی خواهیم کرد. ,از آنجایی که بحث پایداری و کاهش گازهای گلخانه ای تنها محدود به بحث سبز بودن ساختمان نیست و طبق تصمیم سازمان ملل متحد همه کشورها متعهد شده اند تا تولید گازهای گلخانه ای خود را تا قبل از سال ۲۰۵۰ کاهش داده و نزدیک به صفر کنند، تصمیم بر آن شد که در این دوره آموزشی به معرفی و بررسی مفاهیم ساختمانهای سبز و پایداری، استانداردها، ضوابط و قوانین موجود در این حیطه بپردازیم. ,در راستای این هدف در این دوره آموزشی بعد از بررسی مفاهیم و تاریخچه گواهینامه ها، شش سیستم گواهینامه و استاندارد ساختمانهای پایدار با جزییات و همراه با بررسی نمونه موردی پروژه های برتر شرکتهای معماری اول دنیا بحث خواهد شد. به علاوه در ارتباط با وضعیت مدارس سبز به طور مجزا در دنیا و ایران صحبت خواهیم کرد. ,نهایتا با معرفی ده معیار معرف پایداری و یک ابزار سنجش پایداری پروژه از زمان طراحی تا بهره وری که توسط انجمن ملی معماران آمریکا تهیه شده است، یک پروژه را به عنوان نمونه بررسی خواهیم کرد. ,در این دوره آموزشی علاوه بر آشنایی با مفاهیم، هدف بر آن بوده که فعالان حیطه ساخت و ساز که شامل مهندسان عمران، معماران، سازه، برق، مکانیک، کارفرمایان، پیمانکاران، مشاورین و غیره میباشند و همین طور دانشجویان رشته های مرتبط به نقش خود آگاه و به تاثیری که در روند کاهش گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین دارند مطلع شوند.
برچسب ها:
  • استاندارد لید
  • برچسب انرژی
  • ساختمان سبز
  • رتبه بندی ساختمان سبز
  • طراحی ساختمان سبز
  • LEED
  • EDGE
  • RESET
  • LBC
  • WELL
  • PHIUS
  • BREEAM
قیمت این دوره: 700,000 تومان
مدرس دوره: مرضیه جعفری
درباره مدرس: دکترای مهندسی علوم زیستی از دانشگاه تگزاس
مدت زمان آموزش: 12 ساعت
سطح دوره: مقدماتی تا پیشرفته
تعداد فیلم خریداری شده: 36
تعداد بازدید: 6432
سرفصل های این دوره:

معرفی ساختمان سبز و مفاهیم پایداری ,معرفی انواع استانداردها و گواهینامه های ساختمان سبز

تاریخچه و روند رشد گواهینامه ها و آینده آنها

آشنایی با انواع رتبه بندی بر اساس استاندارد LEED 

معرفی دسته بندی محل ساختمان و حمل و نقل Location & Transportation 

معرفی دسته بندی محل های پایدار (Sustainable Sites) 

آشنایی با دسته بندی بهره وری آب (Water Efficiency) 

معرفی دسته بندی انرژی و اثر آن بر اتمسفر (Energy & Atmosphere)

آشنایی با دسته بندی مواد استفاده شده در ساختمان و منابع آن ,لید : دسته بندی کیفیت هوای داخل ساختمان (Indoor Environmental Quality)

آشنایی با دسته بندی نوآوری در طراحی و استفاده از اولویت های محلی ,آشنایی با مدارس سبز ,آشنایی استاندارد EDGE و نحوه رتبه بندی بر اساس آن

آشنایی با استانداردهای RESET، LBC، WELL، PHIUS، BREEAM ,



پیش نمایش ویدئو آموزشی:

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه شما

برای ثبت دیدگاه لطفا وارد وبسایت شوید.