سجاد رضائی نسب
سجاد رضائی نسب

ترسیم در اوپن استودیو

استاد سلام. خداقوت. چندتا سوال دارم

1- در اوپن استودیو گزینهoutside boundary condition objectبه چه معنیه؟ مثلا در مورد در های داخلی یا اوپن اشپزخانه نرم افزار عبارتهایی مثل opn3رو مینویسه. من متریال اوپن اشپزخانه رو  یه لایه هوای 15میلیمتری تعریف کردم  اما در انرژی پلاس ارور میگیره.

2-در قسمت subsurfaceبعضی فیلدها  به صورتreversedنامگذاری شدن مثلاopn4reversed . فیلدconstruction nameاونها خالیه. ممکنه توضیح بدید به چه معنیه و چکار باید کرد.؟

3 - بعد از ترسیم معمولا نرم افزار ارور میگیره. از فایلی که قبلا پشتیبان گرفتیم موقع بازکردنش یک پیغام ظاهر میشه و فایل رو باز نمیکنه. مشکل چیه؟ 

 پاسخ 

ضمنا چطوری میشه مصالحی که در یک فایل اوپن استودیو تعرف کردیم برای پروژه ای دیگر استفاده کنیم. یعنی از یک پروژه مصالح تعرف شده را وارد پروژه ای دیگر کنیم. فایل idf  که درست میکنم موقع import ارور میگیره.

به راحتی می‌توانید مصالح و ساختارهای مربوطه را از یک فایل idf قبلی کپی کرده و داخل فایل idf جدید paste کنید. بعد از آن باید در قسمت building surface detailed نام ساختار هر جدار را تعیین نمایید. دقت کنید تمام این مراحل از طریق خود انرژی‌پلاس انجام می‌شود.

مهندس زمانی که از اوپن استودیو فایل IDF رو اکپورت می کنم تو انرژی پلاس این ارور رو میده؟ مشکل کجاست؟

ممکن است بخاطر اختلاف ورژن اوپن‌استادیو با انرژی‌پلاس باشد. در غیر اینصورت فایل ترسیمی اسکچ‌آپ شما به هم ریخته است و مجددا باید ترسیم کنید. توجه کنید هر مرحله که جلو می‌روید فایل osm را سیو کنید.

با سلام، در فیلم انرژی‌پلاس این‌ها به تفصیل توضیح داده شده‌اند، outside boundary condition object مربوط به زمانیست که شرط مرزی آن جدار را zone or surface or ... تعیین نموده‌اید و در این فیلد باید مشخص کنید کدام زون یا کدام سطح در تماس با جدار مذکور است. وقتی در اسکچ‌آپ و اوپن‌استادیو اصلاح شرایط مرزی را می‌زنید این موارد خودبه‌خود اصلاح می‌شوند. پیشنهاد می‌کنم سایر ویرایش‌ها را از طریق انرژی‌پلاس انجام دهید. reversed مربوط به زمانی است که فرضا شرایط مرزی سقف را یک جدار (کف طبقه بالاییش) تعریف کرده‌اید و ساختار این دو جدار باید معکوس هم باشند. هم‌چنین اوپن‌استادیو از آنجا که به صورت یک پلاگین روی اسکچ‌آپ نصب است همچنان باگ‌هایی دارد و هر مرحله که ترسیم را انجام می‌دهید از فایل osm سیو بگیرید. لطفا به فیلم آموزشی انرژی‌پلاس رجوع شود.

در مورد اوپن آشپزخانه در ورژن 9.2 انرژی‌پلاس که چندروز پیش منتشر شد یک قابلیت جدید اضافه شده است که توضیحاتش در قسمت پست‌های وبلاگ قرار گرفته است.