زهره سیفی
زهره سیفی

مواد تغییر فاز دهنده

سلام.

اطلاعات ماده pcm رو در انرژی پلاس می خواهم وارد کنم.

برای قسمتی که در متریال ها میخام density و conductivity و specific heat وارد کنم. چون اطلاعات بصورت بازه هست و یک عدد نیست چه عددی را انتخاب کنم؟

 پاسخ 

با سلام، ابتدائا در قسمت متریال مشخصات ماده را می‌دهید و سپس بسته به اطلاعاتی که از ماده تغییر فاز دهنده دارید از قسمت materialproperty:phasechange or materialproperty:phasechangehysteresis اطلاعات اضافی ماده تغییر فاز دهنده را وارد می‌کنید. توجه کنید الگوریتم بالانس حرارتی حتما باید CondFD باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود Timestep را حداقل روی 20 قرار دهید.

متشکرم از توضیحاتتون. دقیقا منظورم در قسمت متریال هست که وقتی density و conductivity و specific heat  بصورت یک بازه هستند ، من عدد ابتدا یا انتها یا میانگین این بازه رو انتخاب کنم؟

مثلا در specific heat  من عدد 2.2 را انتخاب کنم یا 4.5 یا 

3.35 که میانگین این دو عدد است را انتخاب کنم؟

خواهش میکنم، همانطور که در بالا گفته شد با توجه به اطلاعاتی که از ماده pcm دارید از یکی از دو نوع ورودی انرژی پلاس استفاده می‌کنید، با توجه به اینکه نمودار دما-آنتالپی را ندارید از قسمت Hysteresis می‌توانید استفاده کنید. توضیح هر آبجکت در قسمت مربوطه در انرژی‌پلاس مشخص است و متناسب با آن از عکسی که آپلود کردید در هر آبجکت استفاده شود.