سجاد رضائی نسب
سجاد رضائی نسب

مشکل در تعریف متغیرها در jeplus

با سلام

من از فایل دیزاین بیلدر که بر اساس انرژی پلاس 8.9 کار می کنه خروجی idf ذخیره کردم. هرچند هنگامیکه با همان ورژن انرژی پلاس باز می کنم وارنینگ می ده. اما بعد از باز شدن هم تعداد obj  های که  در قسمت output variables  و یا output meter نشان می ده خیلی زیاده ( هر فضایی رو جداگانه ظاهرا داره نشون می ده. )در حالیکه فقط بخواهیم فقط رو یک موضوع مثلا بار گرمایش یا سرمایش تو کل ساختمان رو  بعنوان متغیر به فایل rvi اضافه کنم چکار باید بکنم؟ در ضمن من کار با انرژی پلاس رو حرفه ای بلد نیستم. 

 پاسخ 

در ضمن موقع validate  هم با این پیغام مواجه میشم. energy plus 8.9.0.001   رو ازکجا دانلود کنم؟

برای سوالات مرتبط با انرژی پلاس میتونید مهندس نادری رو تگ کنید 

سلام، ابتدائا اگر ورژن انرژی‌پلاس فایل شما 8.9 است داخل فایل idf هم دقیقا 8.9 باشد ( و نه 8.9.00)، بعد اینکه باید نسخه 8.9 را از سایت انرژی‌پلاس دانلود کنید و محلش را برای نرم افزار jeplus مشخص کنید. فرکونسی خروجی ها را RunPeriod بذارین، هم تو خود فایل idf و هم در rvi، وقتی خروجی ای را در rvi طلب می‌کنید که برای چند زون یا ... هست اینطور بیان میشه: مثلا اگر zone sensible cooling energy رو دارین و ۴ زون دارید اینها به ترتیب c0 c1 c2 c3 تولید میشن، برای درک بهتر یکبار با jeplus با همین یک خروجی ران بگیرید. سپس برای بهینه سازی می توانید در rvx مجموع c0 تا c3 را به عنوان تابع هدف قرار دهید. یک راه دیگر هم اینست که از ابتدا از خروجی‌های meters استفاده کنید که کل بار ساختمان را یکجا می دهند مثل Cooling:Electricity، یا Heating:Electricity

در خروجی  meter که فرمودید برای من colling electriciy  و Heating:Electricity  وجود ندارند و بجای آن Cooling:EnergyTransfer وجود دارد.برای آوردن دومورد اولی باید چه کرد؟

با سلام

زمانی نمایش داده می‌شوند که سیستم تهویه‌ای تعریف کرده باشید که برای سرمایش یا گرمایش برق مصرف کند. مانند Heat Pump.