Zeynab Psh
Zeynab Psh

چه گزینه هایی برای طراحی دودکش خورشیدی در ساختمان 4طبفه لازم است وارد کنیم؟

سلام, من دانشجوی ارشد معماری هستم, موضوع پایانامه من طراحی دودکش خورشیدی جهت بهینه سازی فضا با استفاده از تهویه طبیعی,من با نرم افزار اکوتکت یک اتاق 3*5را مدل کردم و میخواهم این سیستم را با ابعاد مختلف, روی اتاق خواب اجرا کنم در 4طبقه ,هم روی دو اتاق خواب و هم یک اتاق خواب بررسی کنم بعد از مدل کردن این اتاق وارد نرم افزارانرژی پلاس کردم, و اطلاعاتی که برای دودکش خورشیدی لازمه و تا حدودی وارد کردم, چون میخواهم تاثیر هوای بیرون که از پنجره وارد اتاق من میشود و بررسی کنم در سه ماه تابستان که چقدر در مطبوع شدن فضام موثره, که بعد این هوا به وسیله ی دودکش مکش میشود, حالا خواستم بپرسم برای مکش هوا به داخل دودکش چه آیتمی و باید استفاده کنم؟ 

برای بررسی حرارت مناسب داخل دودکش که به وسیله ی انرژی خورشید گرم میشود, باید گزینه ی خاصی و وارد کنم؟ یا سیستم به صورت اتوماتیک با توجه به فایل اقلیم منطقه مورد نظر بررسی میکند؟ 

برای بررسی جریان هوای داخل اتاق از چه گزینه ای باید استفاده کنم؟ 

و برای مقایسه دمای مطبوع اتاق که به وسیله دودکش باعث تهویه فضا میشه, با برای نشان دادن دمای بیرون از چه گزینه ای استفاده کنم؟ چون میخواهم دمای هوای مطبوعی که ایجاد میکنه و بررسی کنم مثلا بگم دمای بیرون اینقدره ولی دمای داخل اینقدره, که این دودکش باعث تهویه بهتر جریان هوا شده 

و سوال آخر ,میخواهم بعد از بررسی, سیستم خنک کننده هم به کارم اضاف کنم که جریان هوای مناسبی و درون فضام ایجاد کنه, چون با توجه به اقلیم شهر اهواز,و گرم بودن هوا, جریان هوا به وسیله تهویه طبیعی کم است, میخواهم سیستم خنک کننده هم ایجاد کنم که جریان مطبوعی درون فضام ایجاد کنه, حالا برای ایجاد این سیستم باید از چه گزینه هایی ایجاد کنم مثلا از زیر ساختمان لوله استفاده کنم یا در تمام طبقاتم فن استفاده کنم که جریان خوبی درون فضام ایجاد کنه که بعد به وسیله دودکش مکش بشه و دوباره هوای جدید جایگزین بشه, ممنون میشم راهنماییم کنید. 

 پاسخ 

سلام

سوال شما خیلی کلی و بسیاری از مباحث اموزشی رو شامل میشه که در قالب یک پست نمی گنجه.


من میخوام ی سیستم خنک کننده تو ساختمانم استفاده کنم که در فصل تابستون جریان هوای بیشتری داشته باشم, باید از چه گزینه ای استفاده کنم؟ مثلا ی فن رو دیوار دودکشم ایجاد کنم, چه آیتمایی و باید استفاده کنم؟