ابوالفضل ملک نیا
ابوالفضل ملک نیا

ارور physical memory در قسمت cfd

سلام و عرض ادب . در قسمت CFD با ارور ذیل مواجه شدم و رم سیستم را که 4 گیگ بود  به 12 افزایش داده ایم اما مجددا ارور فیزیکال مموری می دهد لطف میکنید اگر برای حل مشکل راهنمایی ام کنید . ضمنا رم سیستم کمتر از 50 درصد درگیر می شود حتی و کل ظرفیت آن هم استفاده نمی شود . 

 پاسخ 

سلام. ابعاد مش و تلورانس مش رو چقدر انتخاب کردین؟

احتمالا مش خیلی ریز زدین.

متاسفانه نرم افزار تو پارالل کردن و استفاده از کل رم سیستم مشکل داره.

سلام و عرض ادب پروژه در ده طبقه به عنوان پارکینگ منفی و هر طبقه در ابعاد تقریبی 280 در 150 و مساحت تقریبی 40000 متر می باشد . با توجه به تصویر ابعاد مش بندی پیشنهادی شما به چه صورت است ؟ آیا کلا گرفتن خروجی های CFD برای کل پروژه به صورت یکجا مقدور است ؟ با تشکر از صرف وقت و حوصله ی شما 

مسلما برای تمام پروژه یکجا نمیتونید و فضای رم کم میارین. البته این از ضعف دیزاین بیلدر هست. اولا باید تعیین کنید چه هدفی از CFD دارید و برا یهمون هدف و همون جزئ تحلیل کنین. طبقات رو میتونین مجزا تحلیل کنین و ابعاد تلرانس رو روی 0.1 قرار بدین.

هدف از تحلیل CFD خیلی مهمه ...

برای مجزا کردن طبقات باید هر طبقه رو در یک فایل قرار بدم یا ممکنه در همون فایل کلی تک تک طبقات رو بگیرم ؟ پروژه یک پروژه شبیه سازی و آنالیز انرژی هست و خروجی CFD هم جزو خواسته های کارفرما هست . به جز ابعاد تلرانس گزینه اول grid spacing نیاز به تغییر نداره  ؟


خوب CFD رو برای چه منظوری میخواد؟

برای بررسی تهویه طبیعی؟

برای بررسی و جانمایی پایانه های حرارتی و برودتی؟

برای بررسی حداکثر فشار در داخل یا روی نما؟

برای بررسی گرادیان دما در فضاهای مرتفع مثل وید و آتریوم؟


به این علت که فاز فعلی پروژه پارکینگ و زیرزمین است لذا تهویه طبیعی برای آن معنایی ندارد و هدف اصلی جانمایی پایانه های سرمایشی و گرمایشی است.