بهنام آسایش
بهنام آسایش

نکات سیستم CHP و CCHP در HVAC Detail نرم افزار دیزاین بیلدر

با سلام و درود

@حامد_مصلحی @upgreengrade 

در تعریف سیستم های CHP (Combined Heat and Power) ، CCHP (Combined Cooling and Heating and Power) و CCP (Combined Cooling and Power) در نرم افزار دیزاین بیلدر به توضیحات زیر توجه شود. 

دیاگرام یک سیستم CCP در شکل زیر نمایش داده شده است. در این سیستم از یک ژنراتور برای تولید برق (Power) در نظر گرفته شده است. دمای خروجی از اگزوز ژنراتور از یک مبدل حرارتی عبور داده شده است. از این مبدل حرارتی برای تولید آب گرم استفاده شده است. آب گرم خروجی از مبدل حرارتی به عنوان منبع حرارتی برای راه اندازی ژنراتور چیلر جذبی (Cooling) استفاده شده است. در نهایت آب سرد تولید شده در چیلر جذبی به کویل هیدرونیک هواساز منتقل شده است. 

شکل شماره 1 : دیاگرام سیستم CCP (Combined Cooling and Power)

 

با توجه به شکل زیر به صورت پیش فرض دمای اگزاست 150 درجه سلسیوس در نظر گرفته شده است. این عدد به طور معمول در سیستم های واقعی بین 150 تا 120 درجه سلسیوس می باشد. (شکل شماره 3). در شکل شماره 2 باید توجه داشت مقدار دبی آب Design Heat Recovery Water Flow Rate در واقع مقدار آب گرم تولید شده در مبدل حرارتی است که به عنوان منبع حرارتی برای ژنراتور چیلر جذبی استفاده خواهد شد. بدیهی است که مقدار دبی این آب کاملا وابسته به ظرفیت چیلر جذبی خواهد بود. در صورتی که مقدار دبی این آب کم باشد، در خروجی نرم افزار چیلر روشن نخواهد شد. در واقع دبی کم آب گرم، توانایی ایجاد حرارت لازم در ژنراتور چیلر جذبی را نخواهد داشت. پیشنهاد می شود برای این بخش از تنظیمات Auto Calculate استفاده شود تا مقدار دبی آب در گردش توسط نرم افزار محاسبه شود.

شکل شماره 2 : تنظیمات بخش ژنراتور در سیستم CCP (Combined Cooling and Power)

 

شکل شماره 3 : اطلاعات مربوط به گاز خروجی از یک سیستم CHP

در انتها برای مطالعه دقیق تر به آدرس های Generator - Internal Combustion Engine و Plant And Condenser Loop Data مراجعه فرمائید.

آسایش

دانلود پیوست
 پاسخ 

بسیار عالی